ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024

גם חרדיות מעוניינות לקחת חלק בהצלת חיי אדם

סטודנטיות חרדיות במרכז האקדמי לב הכינו תוכנית לשילוב מתנדבות חרדיות ברחבי הארץ בארגון מד"א

גם חרדיות מעוניינות לקחת חלק בהצלת חיי אדם
צילום: יחץ מכן לב

שלוש סטודנטיות בקמפוס הנשים של המרכז האקדמי לב הכינו תוכנית שמטרתה לשלב מתנדבות חרדיות ברחבי הארץ בארגון מד"א.

זאת במסגרת פרויקט הגמר במחלקה למנהל עסקים. במסגרת הפרויקט עסקו הסטודנטיות בחקר השוק החרדי על קשת גווניו ובדיקת עמדתו בנוגע לארגוני עזרה ראשונה בכלל והתנדבות בארגונים שונים.

הפרויקט התמקד בארגון העזרה הראשונה מד"א, ומטרתו הייתה לפתח מיזם שבאמצעותו תצטרפנה נשים מהמגזר החרדי להתנדב בארגון מד"א ותוכלנה להגיש עזרה במצבי חירום, זאת מכיוון שלא מעט אירועים מתרחשים במרחב הביתי ועם ילדים.

הנשים שנמצאות וזמינות תוכלנה לתת מענה מהיר לאירועי חירום לאחר שיוכשרו לכך. התוכנית כללה לימוד והכשרת נשים מהמגזר החרדי לידע בעזרה ראשונה עד כדי מימושו בפועל במקרי חירום בסביבתן המצומצמת והמורחבת יותר.

הסטודנטיות חיה ליוי, שרה שטיינברג ופייגי שור שאחראיות על פיתוח התוכנית במסגרת פרויקט הגמר מציינות כי "המורכבות בהכשרת נשים חרדיות נובעת מהעובדה שהתורה דורשת מהן לנהוג בצניעות מירבית בבחינת "כל כבודת בת מלך פנימה", ולאור הממצאים שעלו מן המחקר, נראה היה כי הפתרון טמון בפתיחת תוכנית חדשה שקראנו לה בשם "נאמנות" - שם המשקף את הצניעות, המהות והמסירות של כל אחת מהמתנדבות".

לדבריהן, "הפרויקט כלל חקירת ארגוני עזרה ראשונה בכלל וארגון מד"א בפרט, חקירת הציבור החרדי, ראיונות עומק עם אישים חשובים מהמגזר החרדי, הפצת סקר בקרב הציבור החרדי וניתוח נתונים, גיבוש מסקנות והמלצות להקמת תוכנית "נאמנות".

בעבודה עצמה נחקרו ונמצאו דרכים בהן ניתן לפנות אל הציבור החרדי בהצעות ללימודי עזרה ראשונה והשתלבות בתוכניות מסוג זה בדרך יותר אפקטיבית, ידידותית ומשכנעת, בד בבד עם שמירה על ערכי הדת של הציבור. מצאנו כי ישנו פוטנציאל רב בגישה אל נישה זו, נשאר איפה רק ליישם את התכנית בצורה נבונה".

בפרויקט עצמו נחקרו ונמצאו דרכים בהן ניתן לפנות אל הציבור החרדי בהצעות ללימודי עזרה ראשונה והשתלבות בתוכניות מסוג זה בדרך יותר אפקטיבית, ידידותית ומשכנעת, בד בבד עם שמירה על ערכי הדת של הציבור.

בעבודה הושם דגש על הגברת המודעות לחשיבות לימודי עזרה ראשונה, התמקדות בהכשרת נשים ובנות רבות מהמגזר החרדי ושימורן ע"י מאגר אשר יכלול את פרטיהם, כך שהארגון יוכל לפנות אליהן עם הצעות לריענון הידע שברשותן. בנוסף, הומלץ לפתוח תוכנית לימודי עזרה ראשונה בריכוזים חברתיים, כדוגמת מנהלים קהילתיים, דרישה להתמדה וריענון לימודי עזרה ראשונה במסגרת תוכנית הלימודים בסמינרים.

לדברי מנחת הפרויקט ד"ר מוריה אלן: "חשוב לנו לתת לסטודנטיות עוד במהלך התואר התנסות מעשית בעולם העבודה. לחקור ולבחון ארגונים אמיתיים ולסייע להם להצליח. הניסיון המעשי שאנחנו מעניקים במהלך התואר מאפשר לסטודנטיות לסיים את הלימודים עם קבלות מעשיות ולהשתלב בשוק העבודה בצורה חלקה יותר"

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד