ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
חזרה לשגרה

אזעקות בצפת וברמת הגולן - מקלטים נפתחו

אזעקות נשמעו החל מהשעה 10:00 בצפת וביישובים ברמת הגולן • דו"צ מסר כי מדובר בזיהוי שיגורים כתוצאה מהלחימה בסוריה, שנפלו בשטח הסורי • ראש העיר הורה לפתוח מקלטים

אילוסטרציה
אילוסטרציה

אזעקות הופעלו מספר פעמים מאז השעה 10:00 באיזור הצפון, בעיר צפת, בגליל העליון ובמבואות החרמון. בצה"ל בודקים את הרקע.

תושבי איזור צפת דיווחו על טיל פטריוט ששוגר לעבר הגבול. ייתכן ומדובר בכלי טיס בלתי מאוייש שזוהה על ידי מערכות ההגנה והפעילות האווירית היא שגורמת לאזעקות.

היירוטים מעל שמי צפת לפני זמן קצר. צילום: אדיר זאדה

מדובר צה"ל נמסר כי האזעקות הנשמעות בצפון הארץ, הינן כתוצאה מזיהוי שיגורים המבוצעים במסגרת הלחימה הפנימית בסוריה. לאור זאת שוגרו שני מיירטי קלע דוד אל מול זיהוי רקטות שהיה חשש שיפגעו בשטח ישראל. הרקטות הסוריות שוגרו במסגרת הלחימה הפנימית בסוריה ונפלו בשטח סוריה. אין נזק ואין נפגעים.

יצוין כי זו הפעם הראשונה שמערכת 'קלע דוד' מופעלת בישראל.

על פי דיווחו של רובי המרשלג ב'כאן11', ראש עיריית צפת אילן שוחט הורה לתושבי העיר לפתוח מקלטים.

ראש עיריית צפת סיפר בגל"צ, "פתחתי את המקלטים על דעת עצמי, יש הרבה ילדים בחופשה ולכן עלינו להיות דרוכים. אני מקווה שזה ייגמר בזה".

בפיקוד העורף מרעננים את ההנחיות: בהישמע אזעקה יש להיכנס למרחב המוגן על פי הזמן העומד לרשותכם ולהמתין 10 דקות. עם זאת, בפיקוד העורף מנחים את התושבים לשוב לשגרה.

חבר הקבינט המדיני-בטחוני, שר החינוך נפתלי בנט, התייחס לפני זמן קצר לתקרית בכניסתו לישיבת הממשלה, "אירועי הטרור בצפון הארץ ובדרומה מונהגים על ידי ראש הנחש שיושב בטהרן. האיראנים מעוניינים לסבך אותנו בשתי חזיתות בו זמנית".

בנט הוסיף, "כפי שאמרתי בעבר, אנחנו צריכים להגביר את הלחץ על איראן בסוריה ובמקביל להימנע ככל האפשר מפעולה קרקעית בעזה. פעולה בעזה צריכה להתבצע רק כשכלו כל הקיצין, וכשמיצינו את כל האפשרויות. למיטב שיפוטי, אנחנו עוד רחוקים משם. אפשר למנוע את הטרור גם ללא כניסה קרקעית לעזה. עד אז, יש מנעד רחב של אפשרויות צבאיות, כלכליות, אזרחיות ואחרות", דברי בנט. 

נזכיר כי אתמול (ראשון) דווח בלבנון ובסוריה כי מטוסים ישראלים הפציצו משטח לבנון את המכון למחקרים מדעיים של המשטר הסורי. ‏על פי מרכז הסורי לזכויות אדם, האתר שהותקף משמש לייצור טילי קרקע-קרקע קצרי טווח וכי הוא בפיקוח איראני.

 

יירוט קלע דוד צפת רמת הגולן זליגה בצפון סוריה אזעקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד