ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
יוצאים לנפוש?

הרב מזהיר: "חזות המוכרים עלולה להטעות"

במודעות שפורסמו הבוקר ביומונים החרדים, מתריע הגאון רבי מרדכי ביסטריצקי, רב כשרות 'מהדרין' בצפת ורב קהילת חב"ד בעיר, מפני 'שערוריית הרוכלים' שאין יראת ה' בלבבם ומכשילים את הנופשים בצפת במזון ללא כשרות ופיקוח

הגעלת כלים בצפת. צילום אילוסטרציה: דוד כהן
הגעלת כלים בצפת. צילום אילוסטרציה: דוד כהן

עם תחילת עונת הנופש שגורפת אליה רבבות חרדים לעיר הקודש צפת, מפרסם הבוקר הגאון רבי מרדכי ביסטריצקי, רב כשרות 'מהדרין צפת' ורב קהילת חב"ד בעיר, מכתב מיוחד בו הוא מתריע בפני כל אלה שמתכוונים לנפוש בעיר צפת על הדוכנים והבסטות שמוכרים אוכל ללא השגחה, זאת על רקע דוכני המזון הרבים הממלאים בימים אלה כל פינה בבירת הנופש הצפונית.

הרב ביסטריצקי, שעומד בראש מערכת הכשרות המקומית 'מהדרין צפת', המעניקה כשרות לרוב העסקים בעיר שמיועדים לקהל לקוחות חרדי, זיהה כי בעונת הנופש ישנה תופעה של ריבוי עצום בדוכני מזון ובסטות ארעיים ברחבי העיר שלרבים מהם אין כלל פיקוח כשרותי, ומכיוון שציבור הנופשים לא מכיר את המוכרים שחזותם מעידה עליהם שהם שומרי תורה ומצוות, ראה הרב ביסטריצקי לנכון לפרסם אזהרה מיוחדת לציבור בנידון.

"בהיות ובתקופה זו", פותח הרב ביסטריצקי את מכתבו שהתפרסם הבוקר (שני) ביומונים החרדים, "רבים הם הבאים לנפוש בעיה"ק צפת תובב"א, הננו להזהיר את שומרי טהרת השולחן מפני מכשלת הסוחרים והרוכלים שאין יראת ה' בלבבם, שמציעים את מרכולת המזון שלהם בדוכני מזון ברחבי העיר ללא כל כשרות ופיקוח".

הרב ביסטריצקי מתריע: "וכיון שרבים הם הנכשלים בזה מחוסר שימת לב ומפני חזות המוכרים העלולה להטעות, על כן, הננו להתריע בשער בת רבים כי אין לקנות אף מוצר מזון בכל דוכן ובכל עסק ללא הצגת תעודת כשרות בתוקף. ושארית ישראל לא יעשו עוולה".

צפת הרב שמואל ביסטריצקי רוכלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד