י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המחליפה של הרצוג

גבאי הכריע: ציפי לבני תשמש כיו"ר האופוזיציה

חילופי גברא במחנה הציוני, חברת הכנסת ציפי לבני תכהן כיו"ר האופוזיציה במקומו של בוז'י הרצוג: "אנחנו מציגים אופוזיציה ואלטרנטיבה. אבי גבאי ואני משלבים ידיים ומייצרים אופוזיציה חזקה ואלטרנטיבה חזקה לישראל שבמרכזה המחנה הציוני"

גבאי הכריע: ציפי לבני תשמש כיו"ר האופוזיציה
מרים אלסטר פלאש 90

לקראת פרישתו הצפויה של חה"כ יצחק הרצוג, שמונה ליו"ר הסוכנות היהודית ובתום מאבק פנימי, יו"ר העבודה אבי גבאי החליט כי חברת הכנסת ציפי לבני תשמש כיו"ר האופוזיציה במקומו של הרצוג.

השניים סיכמו על המשך שיתוף הפעולה במסגרת 'המחנה הציוני', כסיעה מאוחדת שתרוץ יחד בבחירות הקרובות. הצדדים סיכמו את המשך פעילותה של המסגרת המשותפת, על בסיס המבנה הקיים, כאשר ציפי לבני תמונה ליו"ר האופוזיציה "על מנת לפעול יחד להגדלתו של המחנה הציוני כסיעה חזקה שתחליף את השלטון הנוכחי בכזה שעובד עבור האזרחים", נמסר.

ההכרעה הגיעה לאחר מו"מ שנמשך מאז הודעתו של הרצוג, על כך שהוא עוזב את הכנסת לטובת תפקיד יו"ר הסוכנות היהודית, במהלכו הציגה לבני את מינויה לתפקיד יו"ר האופוזיציה כתנאי להמשך השותפות. על התפקיד התמודדה גם חה"כ שלי יחימוביץ', ששימשה בעבר בתפקיד ונמנית בין מקרוביו של גבאי.

יו"ר העבודה אבי גבאי אמר בתגובה להחלטה, "אנחנו עושים היום צעד משמעותי בבניית האלטרנטיבה לשלטון הנוכחי. מחנה שיהווה תקווה חדשה לאזרחי ישראל ויאפשר לנו להשקיע את כל האנרגיות החוצה, בשכנוע ציבורים חדשים".

"ח"כ לבני מביאה לתפקיד ניסיון רב, במיוחד בנושאים מדיניים וביטחוניים, ואין לי ספק שתיצור אנרגיות חדשות באופוזיציה. אני שמח על מינויה".

בנוסף אמר גבאי, "אני רוצה להודות לח"כ שלי יחימוביץ, שותפתי הקרובה, על שלקחה חלק פעיל בסיוע ובבנייה של השותפות הנוכחית של המחנה הציוני. שלי הודיעה לי על רצונה להישאר כיו"ר הועדה לביקורת המדינה, ומי שעוקב אחר הישגיה, מבין את החלטתה".

ציפי לבני הוסיפה לדברי גבאי ואמרה: "היום אנחנו מציגים אופוזיציה ואלטרנטיבה. אבי גבאי ואני משלבים ידיים ומייצרים אופוזיציה חזקה ואלטרנטיבה חזקה לישראל שבמרכזה המחנה הציוני. החלטנו לחזק את המחנה הציוני כבסיס ליצירת גוש רחב, לעבוד במשותף – אני כראש האופוזיציה וגבאי כראש המחנה הציוני והמועמד לראשות הממשלה, במטרה להחליף את השלטון. אני מודה ליצחק (בוז'י) הרצוג, ראש האופוזיציה היוצא, שביחד הקמנו את המחנה הציוני, על השותפות העמוקה ועל החברות".

ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, אמר הבוקר על המינוי, "אני מברך את אבי גבאי יו״ר מפלגת העבודה והמחנ״צ על ההחלטה הנכונה למנות את ח"כ לבני לתפקיד יו"ר האופוזיציה ושמח מאד על הודעתם המשותפת. ציפי היא הראויה והמתאימה ביותר למלא את תפקיד ראש האופוזיציה ואני משוכנע שתמלא את תפקידה על הצד הטוב ביותר".

"בחודש האחרון עודדתי את אבי וציפי להמשיך ולשמר את המחנה הציוני שהקמנו יחדיו. האתגרים הלאומיים הם עצומים ורק כח פוליטי מרכזי גדול וחזק יוכל להוביל לשינוי המיוחד בישראל. שיהיה בהצלחה!", דברי היו"ר היוצא.

חה"כ שלי יחימוביץ', ששמה עלה כמועמדת רלוונטית לתפקיד מסרה: "מברכת על ההסכם ורואה בו חשיבות להעצמת המחנ"צ. בטוחה שלבני תהיה יו"ר אופוזיציה מצויינת ומאחלת לה הצלחה. קוראת לחברי למפלגה להתייצב כעת כאיש אחד מאחורי מנהיג המחנ"צ אבי גבאי, ולהתמקד בבנייתה של אלטרנטיבה לממשלה ימנית וקיצונית המתנכלת באופן שיטתי לכל ערך של דמוקרטיה, שוויון ונאורות".

עבור לבני מדובר בשדרוג משמעותי, תשודרג לרכב שרד המיוחד ליו"ר אופוזיציה, יוצמד לה מאבטח, משכורתה תשודרג לשל שר בממשלה, תקבל תדרוך מדיני-בטחוני אחת לחודש מראש הממשלה נתניהו, על פי התקנון לבני תוכל לנאום בכל עת אחרי שראש הממשלה ינאם במליאת הכנסת.

כמו כן, תקבל מקום מכובד בשורה הראשונה בכל טקס ממלכתי במדינה.

המחנה הציוני ציפי לבני אבי גבאי יור האופוזיציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד