י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הגר"ח קנייבסקי: בבין הזמנים ילמדו הבחורים משניות

במבחן מיוחד לבחורים מיוחדים מישיבת 'דרכי חיים' של הרב חיים פרקל נשאל מרן הגר"ח על לימוד הבחורים בבין הזמנים והכריע: משניות ברכות | בעקבות כך הוכרז על מבצע מיוחד לסיום המסכת בבין הזמנים

הגר"ח קנייבסקי: בבין הזמנים ילמדו הבחורים משניות
צילום: יעקב נחומי

לא בכל יום מתרחש ביקור מיוחד שכזה במעונו של מרן שר התורה. שתי כיתות מיוחדות של בחורי ישיבת 'דרכי חיים' של הרב חיים פרקל, זכו לבוא בצל קורתו של מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א, שפינה זמן ממושך מאוד בסדר יומו העמוס בלימודיו ובחן את התלמידים המיוחדים שהסבו לו קרות רוח מרובה כשהוכיחו כי למרות לקויות הלמידה הצליחו להעפיל להישגים מרשימים בשליטה ובקיאות בחומר הנלמד במשניות יומא ובבא בתרא.

הרב חיים פרקל, שמכהן גם כיו"ר עלי שיח, נכנס אל הבית ועמו צוות המחנכים והמלמדים, וכמובן עשרות הבחורים. הרב פרקל הציג בפני מרן הגר"ח את התלמידים ואת דרך החינוך בישיבה שמתמחה בקידום בחורים בהתאם לרמתם, באופן מקסימלי ומיטבי. מרן הגר"ח ביקש שיביאו לו את המסכתות הנלמדות, יומא ובבא בתרא, והחל לבחון את התלמידים במשך זמן רב מאוד.

בולט מאוד היה היחס המיוחד של מרן הגר"ח לבחורי הישיבה. קורת רוח רבה ניכרה על פניו במשך כל זמן הביקור, הוא ערך את המבחן בהתאם לרמתם הלימודית של הבחורים והאזין לתשובותיהם הקולחות ברוב קשב למרות הזמן הרב שהדבר נמשך. היודעים ומכירים בטיב הנהגות הבית ציינו כי מדובר בתופעה חריגה ביותר, שכן כידוע סדר יומו של מרן הגר"ח עמוס בסדרי לימודים רבים ואין זמנו בידו לעריכת מבחנים ארוכים שכאלה.

כשנשאל מה ראוי להמליץ לבחורים אלה ללמוד בבין הזמנים הכריע מרן הגר"ח: "משניות ברכות". בעקבות כך הוכרז בישיבה על מבצע מיוחד לסיום המסכת בבין הזמנים, בקצב של שני משניות ליום, כשתמריץ מיוחד הובטח לבחורים כמתן שכרה בצידה.

בסיום המבחן ולאחר שכפל לתלמידים את ברכתו ל"ברכה והצלחה", התעניין מרן הגר"ח על הפעילות המקיפה של כלל מוסדות 'עלי שיח'. הרב פרקל סיכם בתמצית את מערכי הסיוע המקיפים לאיש המיוחד ולמשפחתו שהארגון מפעיל במשך כל ימות השנה ומרן הגר"ח כפל שוב את ברכתו בנוסח המיוחד: "ברכה והצלחה".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד