י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
עימות מדיני סביב חוק הלאום

ארדואן: "הרוח של היטלר הופיעה מחדש בישראל"

סערה מדינית בעקבות חוק הלאום • נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן, תקף הבוקר את ישראל בחריפות: "הרוח של היטלר הופיעה מחדש אצל חלק מהמחוקקים הישראלים" • בתגובה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "העובדה שה"דמוקרטור" הגדול תוקף את חוק הלאום, זו המחמאה הגדולה ביותר לחוק זה"

ארדואן: "הרוח של היטלר הופיעה מחדש בישראל"
רויטרס

חוק הלאום שאושר בסוף שבוע שעבר בכנסת הצליח לעורר זעם רב ברחוב הערבי בישראל, זאת לאור העובדה שעל פי החוק השפה הערבית לא תופיע יותר כשפה הרשמית של מדינת ישראל.

כעת מתברר שגם בטורקיה מבקרים בחריפות את החוק. בנאום שנשא הבוקר (שלישי) נשיא טוריקה רג'יפ טאיפ ארדואן, הוא תקף בקיצוניות את החוק שאושר, ואמר כי "הרוח של היטלר הופיעה מחדש אצל חלק מהמחוקקים הישראלים".

לדבריו, "חוק הלאום שאושר בישראל מעניק לגיטימציה למעשים לא חוקיים ולדיכוי העם הפלסטיני. החוק שעבר מוכיח שישראל היא המדינה הכי ציונית, פשיסטית וגזענית שקיימת".

בנוסף התייחס ארדואן התייחס בנוסף לאירועי הימים האחרונים בגבול רצועת עזה ואמר כי, "ישראל הראתה שהיא מדינת טרור בכך שהפציצה פלסטינים בטנקים ובארטילריה".

לפני שעה קלה הגיב ראש הממשלה בנימין נתניהו לדברי ההסתה של ארדואן: "ארדואן טובח בסורים ובכורדים וכולא רבבות מאזרחיו בכלא. העובדה שה"דמוקרטור" הגדול ארדואן תוקף את חוק הלאום, זו המחמאה הגדולה ביותר לחוק זה".

עוד הוסיף נתניהו: "טורקיה, תחת שלטונו של ארדואן הופכת לדיקטטורה חשוכה, ואילו ישראל שומרת בקפדנות על שוויון זכויות לכל אזרחיה, גם לפני החוק וגם אחרי החוק".

רג'פ טייפ ארדואן חוק הלאום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד