י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פרשת האם המזריקה

העליון דחה הערר; מעצרה הוארך בחמישית

לאחר שהעליון דחה את הערר של פרקליטה, הוארך בפעם החמישית מעצרה של האם החשודה שהזריקה אינסולין לבנה וגרמה לפציעתו • שופט העליון יוסף אלרון: "אין יסוד לטענות המבקשת לפיה היא מוחזקת כ'בת ערובה'" • האם המזריקה תשהה במעצר עד יום ראשון הקרוב

מזרקי האינסולין שנמצאו בבית
מזרקי האינסולין שנמצאו בבית צילום: דוברות המשטרה

בית משפט השלום בירושלים האריך בשבוע שעבר את מעצרה של האם החשודה כי הזריקה אינסולין לבנה, וכן קיבלה סכום של כ-800 אלף ש"ח מביטוח לאומי על ילדים נוספים עליהם היא דיווחה לרשויות כי הם חולים בסוכרת כביכול. פרקליטה, עו"ד רפאל מכתבי, הגיש ערר לבית משפט המחוזי בירושלים אולם בקשתו נדחתה.

האם חשודה בתקיפת חסר ישע, גרימת חבלה, התעללות פיזית או נפשית בחסר ישע, וכן קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. היא נעצרה לפני חודש בדיוק, ומאז הוארך מעצרה ארבע פעמים על ידי בית המשפט, זאת מאחר ולטענת חוקרי המשטרה שחרורה יביא לשיבוש החקירה ואף יכול לסכן את ילדיה.

"מדיון לדיון, החקירה התפתחה באופן משמעותי ומטיבן וטבען של פעולות החקירה, לא ניתן לבצען כאשר המשיבה שוהה בחלופת מעצר" נכתב בהחלטת השופטת חוי טוקר מבית המשפט השלום. עוד נטען בהחלטה כי "מעיון בתיק החקירה ניתן ללמוד על כך כי החקירה מצויה בישורת האחרונה".

הוגש ערר למחוזי אך הוא נדחה, מאחר ונקבע כי החשש לשיבוש מהלכי משפט מוצדק, כך גם החשד הסביר לביצוע המעשים המיוחסים לה וכן החשד לשיבוש.

אחת הטענות שהעלה עו"ד רפאל מכתבי בפני בית משפט המחוזי, הייתה כי קיימת אפליה בין החשודה לבעלה, שכן הוא שוחרר. הבעל, שהה במעצר במשך כשבוע וחצי, אז שוחרר ואף נערך עימות בינו לבין אשתו. בית משפט המחוזי לא קיבל את הטענה וקבע "אין מדובר בשניים שהם שווים בכל הנוגע לפרשה. בשלב זה, לכאורה".

בבקשת הערר לבית המשפט העליון נטען שיש לשחרר את האם החשודה, נעדרת עבר פלילי, זאת מאחר ומעצרה גורם נזק רב לה ולבני משפחתה. עוד נטען שהחשודה מוחזקת כ"בת ערובה" לאחר שחקירת הפרשה הסתיימה, ולאחר שבעלה, החשוד אף הוא במעשים - על פי הנטען, שוחרר זה מכבר ממעצרו.

לבסוף נטען, כי פרטי הפרשה פורסמו באמצעי התקשורת, ועל כן אין עוד חשש לשיבוש מהלכי משפט.

שופט העליון יוסף אלרון, דחה את בקשת הרשות לערר וציין כי "אין יסוד לטענות המבקשת לפיה היא מוחזקת כ'בת ערובה', כהגדרתה". השופט התייחס אף לטענה על עברה הפלילי הנקי, ואמר כי כמו גם השוני במעשים המיוחסים לה בהשוואה לחלקו של בעלה בפרשה, "נשקלו היטב על ידי בית משפט השלום ובית משפט קמא, כעולה מהחלטותיהם".

בתוך כך, בית משפט השלום בירושלים האריך בפעם החמישית את מעצרה של האם החשודה וקבע כי היא תשהה במעצר עד ליום ראשון הקרוב.

חקירת המשטרה שכונתה בשם "מתוק כשמר לי", נפתחה בעקבות דיווח שהתקבל מבית החולים שערי צדק, בו עלה חשד כי האם מתערבת בבריאות בנה הפעוט שהגיע במצב קשה לבית החולים ע"י הזרקת אינסולין לגופו.

מרגע מעצרה של האם פועלים חוקרי המשטרה סביב השעון תוך שמבצעים עשרות פעולות חקירה הנוגעות הן בזוג ההורים החשודים והן בילדיהם, המקדמות באופן משמעותי את החקירה ומעלים חשדות נוספים כנגד האם החשודה.

בהחלטתו קבע השופט גד ארנברג, סגן נשיא בית משפט השלום בירושלים: "אמנם מדובר בהארכת מעצר חמישית ואולם לא ניתן לומר שהמבקשת שקדה על שמריה, ניתן לראות שנעשו ונעשים כל העת פעולות חקירה רבות שהיה בהם כדי לקדם את החקירה".

האם המזריקה הארכת מעצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד