ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הזירה מתחממת

סוף סוף • נתניהו הודיע על תמיכה באלקין

הבחירות המוניציפליות: ראש הממשלה נתניהו פרסם הודעת תמיכה במועמד אלקין לראשות העיר ירושלים • "אני מאחל לו הצלחה רבה" • רק לפני מספר ימים אמר אלקין כי "נתניהו לא הבטיח לי תמיכה ציבורית, והסביר את המורכבויות הקואליציוניות" • והאם יתמודד ברשימה עצמאית? 

סוף סוף • נתניהו הודיע על תמיכה באלקין
נתניהו ואלקין צילום: Marc Israel Sellem/POOL

לאחר חודשים שלא אמר את דברו בסוגיה, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כעת בחשבון הטוויטר שלו על תמיכה בשר זאב אלקין לראשות העיר ירושלים.

נתניהו כתב כי "אני תומך בשר זאב אלקין לראשות העיר ירושלים. כח"כ, כשר ובמיוחד כשר ירושלים ומורשת, פעל השר אלקין רבות למען בירתנו והוכיח שהיא קרובה לליבו ויקרה לו מאוד. אני מאחל לו הצלחה רבה".

אלקין מצדו מיהר לנפק הודעת תגובה, בה כתב: "אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו על האמון והתמיכה במועמדות שלי לראשות העיר ירושלים".

לדברי השר והמועמד: "שנים רבות עבדתי לצידו של ראש הממשלה בצמתים חשובים בפוליטיקה הישראלית ועשינו הרבה דברים ביחד. אין לי ספק, שכראש העיר ירושלים, יחד עם ראש הממשלה, נמשיך לעבוד יד ביד ונעשה את ירושלים חזקה יותר!".

תמיכתו של נתניהו מגיעה למרות הסכסוך בין אלקין לסניף הליכוד בירושלים, שבשיאו החליט אלקין לא להתמודד לראשות מטעם סיעת הליכוד - אלא להריץ מפלגה מטעמו.

תמיכתו של נתניהו מחלישה מועמדים אחרים מהמפה הימנית בירושלים ובראשם משה ליאון. בה בעת, היא מחזקת את מועמדותו הצפוייה של יוסי דייטש מכיוון שכעת צפויים בסיעת ש"ס להעדיף לתמוך בו על פני אלקין, דבר שיחזק גם את הסיכוי לתמיכה מהירה של משה גפני בדייטש.

 

 

כזכור, אלקין טען בראיונות לכלי התקשורת כי מופעלים לחצים גדולים על נתניהו שלא לתמוך בו. לדבריו של אלקין, מפעילי הלחצים הם השרים אביגדור ליברמן ואריה דרעי שמעדיפים את המועמד משה ליאון.

רק לפני מספר ימים התראיין אלקין לתקשורת הרוסית ואמר כי ראש הממשלה לא התחייב לתמוך בו בפומבי. "הודעתי שאני רץ, אחרי פגישה ארוכה של שעה וחצי במשרדו של נתניהו. הוא לא הבטיח לי תמיכה ציבורית, והסביר את המורכבויות הקואליציוניות השונות, אבל השתתפותי בבחירות היתה בהסכמה הדדית", אמר אז המועמד.

לדבריו, "נכון שנתניהו הצהיר שהוא מעדיף לראות אותי בממשלה. הוא נפגש איתי כמה פעמים, ניסה לשכנע, וטען שבממשלה אני יכול להיות יותר בעל השפעה, אבל הוא כיבד את החלטתי. אגב, נתניהו כבר היה קרוב להכריז על תמיכה במועמדותי, למרות הלחץ של אריה דרעי".

 

זאב אלקין בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד