י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ההחלטה הדרמטית בירושלים

פרוש ל'בחדרי חרדים': פעם מצליחים ופעם נכשלים - הפעם נצליח

לאחר החלטת 'אגודת ישראל' להמליץ מול שאר המפלגות החרדיות על איש סיעתו יוסי דייטש כמועמד חרדי מוסכם לראשות העיר ירושלים, מתייחס מנהיג 'שלומי אמונים', סגן השר מאיר פרוש, במרומז לריצתו ב-2008 לתפקיד מול רה"ע המכהן, ומביע ביטחון בכך שהפעם יושג ניצחון

פרוש ל'בחדרי חרדים': פעם מצליחים ופעם נכשלים - הפעם נצליח
מרים אלסטר, פלאש 90

לאחר החלטתה הדרמטית הערב של מזכירות 'אגודת ישראל' לנסות לקדם את סגן ראש העיר ירושלים, יוסי דייטש, למועמד חרדי מוסכם לראשות עיר הבירה, מתייחס יו"ר סיעתו של דייטש, 'שלומי אמונים', להכרזה - שמגיעה עשור לאחר שהתמודד בעצמו לתפקיד, ללא הצלחה.

"פעם אחת נכשלים ופעם אחת מצליחים - הפעם נצליח", אומר מנהיג 'שלומי אמונים', סגן השר מאיר פרוש, ל'בחדרי חרדים'. זאת, בתום ישיבת המזכירות שבה הוחלט לפעול מול 'דגל התורה' ושאר הסיעות החרדיות בניסיון להפוך את דייטש למועמד מוסכם לראשות.

"אנחנו רוצים מאוד להצליח, נהפוך אבן על אבן כדי כדי למצוא כל מי שיכול לתמוך במועמדות הזו", הוסיף פרוש, אשר ב-2008 התמודד מול ראש העיר הנוכחי, ניר ברקת, והובס.

לדברי סגן השר: "מה שהרגיז אותי היום בערב זו אמירה של ביטן שאמר 'החרדים אף פעם לא הולכים ביחד בירושלים ואפשר לסמוך על כך שהם לא יקבלו את ראשות העיר ירושלים'. מבטיח לך חה"כ ביטן, אנחנו נפתיע אותך ונראה שאנחנו יכולים להתאחד".

מוקדם יותר הכריז פרוש: "דייטש צריך לדאוג להביא אותנו לשולחן עם דגל התורה ויתר השותפים שיביאו את כולם להצביע עבור מועמד חרדי לראשות העיר ירושלים".

כזכור, בשעות הערב התכנסו 26 חברי מזכירות 'אגודת ישראל', בתום חודשים של מגעים וספקולציות, ואישרו באופן פורמלי כי הסיעה מעוניינת להריץ את סגן ראש העיר המכהן, יוסי דייטש, מטעמה לראשות העיר.

בהחלטת המזכירות נאמר כי מדובר בהמלצה בפני 'דגל התורה', שותפתה של 'אגודה' לסיעת 'יהדות התורה' בכנסת, ובפני שאר השותפות החרדיות, וכי המהלך ייצא אל הפועל רק במידה ואלו יתמכו בו.

"קיבלתי עכשיו את המשימה מטעם 'אגודת ישראל', הוטלה עלי המשימה לאחד את יתר הסיעות. דבר ראשון יש לנו את סיעת האחות שלנו, 'דגל התורה'. אני אעשה הכל יחד עם חבריי שנדבר באחדות. כולם רוצים לדבר בעיר כמו ירושלים באחדות", אמר דייטש לאחר הישיבה.

סגן ראש העיר הוסיף: "אני כאן שבע דורות ונעשה הכל כדי שנדבר באחדות ובקול אחד. יצאתי הערב למסע ארוך ואני בטוח שאני גם אצליח במסע. קיבלתי כרגע את האמון בבית, בתוך 'אגודת ישראל' ואנחנו כעת פונים ל'דגל'. ובעזרת ה' נצליח".

דייטש נשאל האם הרחוב החילוני צריך לחשוש ממועמדותו ואמר, "אף אחד לא צריך לחשוש ממני. אני אוהב אנשים ובא ממקום של להעניק אהבה, להראות את היופי של ירושלים ושל אדם שהוא שבע דורות בי-ם, ויודע מה ירושלמים אוהבים, מה הם צריכים - זה מה שאנחנו רוצים".

"יש לי משימה אחת, קראתי ל'דגל התורה'. היא בשר מבשרנו מקווה שביחד נלך באחדות כל תושבי ירושלים רוצים אחדות", הוסיף.

המזכירות מורכבת מנציגי החסידויות הגדולות בירושלים, ובראשן גור, בעלזא וויז'ניץ. אתמול ערך דייטש סבב פגישות אצל חברי מועצת גדולי התורה החסידיים, בהם האדמו"רים מגור, באיאן, סלונים, ביאלה ובעלזא.

מאיר פרוש שלומי אמונים ראשות עיריית ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד