י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

כך תתכוננו כלכלית לחופש הגדול

החופש הגדול מציב אתגר פיזי, נפשי וגם כלכלי בפני הורים לילדים בגילאים שונים • אז מה עושים כדי להתמודד איתו בלי לחרוג מתוך מסגרת התקציב? הנה כמה טיפים שיצילו לכם את הקיץ

כך תתכוננו כלכלית לחופש הגדול

הורים מבינים כבר בשלב מוקדם של חיי ילדיהם את המשמעות האמיתית של החופש הגדול. מלבד האתגר הפיזי שכרוך במציאת פעילויות ובילוי יום יום עם הילדים, יש גם השפעה מנטלית לנוכחות שלהם בבית. בנוסף, הורים לילדים נדרשים לוותר על ימי עבודה, משלמים אלפי שקלים על קייטנה ובאופן כללי נדרשים לשאת במחיר כלכלי גבוה.

הנקודה החיובית היא שיש דרך להתכונן כלכלית לחופש הגדול ולעבור את הקיץ בלי לחרוג מתוך מסגרת התקציב. הנה כמה טיפים לעשות זאת:

  1. תכננו את התקציב מראש

השתמשו בתלושי השכר, בדוחות מהבנק ובפירוט של כרטיסי האשראי בשביל לדעת מה צפויות להיות ההוצאות וההכנסות שלכם בחודשים הקרובים. תכננו את התקציב מראש ועם המבט קדימה והכניסו אליו נתח משמעותי של הוצאות על בילוי עם הילדים.

תכנון של התקציב מראש ימנע הפתעות לא נעימות. יתרה על כך, על בסיס התקציב שתקבעו יהיה לכם קל יותר לחלק את ההוצאות לפי שבועות. כך תדעו כמה אתם יכולים וצריכים להוציא בכל שבוע לאורך תקופת החופש הגדול, מה הרגע הנכון לצאת לחופשה בארץ או בחו"ל ומתי צריך להדק את החגורה.

  1. קבעו סדר עדיפויות

הילדים בחופש הגדול רוצים לעשות את הכל וכל הזמן, אבל זה כמובן בלתי אפשרי. התפקיד שלכם כהורים הוא לקבוע סדר עדיפויות ברור ולמצוא פעילויות שמתאימות לגיל ולתחומי העניין שלהם. בנוסף, קביעת סדר עדיפויות היא תרוץ מעולה לוותר על חלק מההוצאות ולנצל את החופש הגדול כדי ללמד את הילדים על החשיבות של ויתורים.

מבחינה פרקטית, קביעת סדר עדיפויות יסייע לכם לדעת מתי צריך לוותר על בילוי מחוץ לבית ולהמיר אותו בפעילות משותפת בסלון. יכול להיות שתגלו שאפשר ליהנות מכל העולמות באמצעות הכנת אוכל יחד עם הילדים במקום להזמין אותו מבחוץ, או למצוא פעילות שתקנה לכם זמן איכות משותף עם המשפחה. בכל מקרה, סדר העדיפויות צריך להתאים לדרישות של הילדים ושלכם כאחד.

  1. פתחו תוכנית חיסכון

יכול להיות שלא תהיה לכם ברירה וגם אחרי כל הטיפים לעיל, עדיין תמצאו את עצמכם שם שורת הוצאות גבוהה יותר משורת ההכנסות. במקרים כאלה בדרך כלל ישתלם לכם יותר לפתוח תוכנית חיסכון מאשר לצבור ריביות על חריגת יתר בחשבון הבנק.

הטיפ הוא בכל מקרה לבחון כל מקרה לגופו, ליצור קשר עם פקיד הבנק בשביל להבין את המשמעות הכלכלית של המינוס ולהשוות בין האופציות שעל הפרק. כמו כן, מיד אחרי סיום החופש הגדול והחזרה לשגרה תוכלו להמשיך להפקיד לחיסכון לטווח בינוני וארוך.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד