ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

כל מה שצריך לדעת בקניית רכב חדש או יד שנייה

רכישה של רכב היא לא משהו שאתם עושים פעם בכמה חודשים, אלא לרוב פעם בכמה שנים

כל מה שצריך לדעת בקניית רכב חדש או יד שנייה
צילום: פיקסביי

זוהי אחת הרכישות היותר יקרות ו"כבדות" בחייו הבוגרים של אדם, ולכן חשוב להתייחס אליה בכובד ראש, לעשות את כל הבדיקות לפני, ולא להתבייש להוציא את כל המידע שאולי מנסים להסתיר מכם (ואם אתם קונים מכונית יד שנייה, יש סיכוי רב שמנסים להסתיר מכם תאונות שהאוטו עבר, לפעמים אפילו שעבודים ובעלויות קודמות). אז מה אתם צריכים לדעת? הנה מדריך מקוצר:

אל תתעקשו על דגם מסוים

התקציב מכתיב לכם את סוג הרכב ואת שנת הייצור, אבל ברור שיש לכל אחד פייבוריט שהוא חולם עליו. מן הסתם אם אתם ממש רוצים לרכוש מרצדס, אבל התקציב שלכם מוגבל, תצטרכו להסתפק בדגם ישן מאד של מרצדס, בזמן שיכולתם לרכוש דגם חדש יותר של יצרן אחר, פחות "חלומי". אל "תינעלו" על דגמים, רק בגלל שיש להם קסם מסוים. יש היום הרבה מאד מכוניות חדשות ולא יקרות כלל כמו למשל קיה פיקנטו שגם מגיעה עם מערכת בטיחות אוטונומית, המעודדת נהיגה בטיחותית וגם מוזילה לכם את הביטוח. וכמוה ישנם עוד דגמים אחרים של חברות נוספות, ביניהם גם גדולים יותר למשפחות ברוכות ילדים, שאפשר לרכוש במחיר מוזל אם מתפשרים על שנת הייצור.

אל תתביישו לדרוש נסיעת מבחן

לפעמים חושבים שאם מכירים את האוטו והדגם, אז אין צורך לבצע נסיעת מבחן. זו טעות שיכולה לגרום לכם לשנוא את הנהיגה באוטו שרכשתם בעמל רב כל כך. אתם יכולים למשל לנסוע במשך שנים על רנו קליאו, לרכוש דגם של שנה חדשה לחלוטין ולחוש פתאום שהאוטו כבד יותר, בניגוד לדגם הקודם שנהגתם עליו. לאחר שכבר קניתם את האוטו אין לכם יותר מדי מה לעשות, הרי אם תמכרו את האוטו אתם תפסידו. יש מקומות בהם לא מזדרזים להציע לכם נסיעת מבחן. במקרים כאלה פשוט אל תקנו את האוטו.

עיינו בתיק הרכב של האוטו

בתיק הרכב אמורים להיות מתוייקים כל הבדיקות והתיקונים שאי פעם נעשו לאוטו. עיון בתיק יראה לכם האם האוטו בכלל עבר טיפולים תקופתיים כנדרש, האם היה מעורב בתאונות שלא דווחו לכם, האם עבר לא מזמן החלפות של חלפים כחוק או שכל אלה ייפלו עליכם בבת אחת, זמן קצר לאחר שתרכשו את האוטו.

בקשו מחבר שידליק את האוטו ובדקו אותו בזמן פעולה מבחוץ

לפעמים כשאנו נוסעים ברכב, אנו לא מודעים לליקויים שלו, כפי שרואים אותם מבחוץ. למשל, אם יוצא עשן מהאגזוז, אם אחד הפנסים נראה עכור או האור שלו חלש מדי, אם יש טיפטופים של שמן ועוד. לכן מומלץ להגיע עם חבר, ולבקש ממנו להדליק את האוטו בזמן שאתם בוחנים אותו מבחוץ. בקשו מהחבר שידליק אורות, איתות, פנסים, בלמים, גז ומגבים.

בדקו שיעבודים או בעלים קודמים

אין פשוט מזה – גלשו עם הסמארטפון לאתר המשכונות, הקלידו מספר רכב ותקבלו את שם הבעלים שלו, אם יש עליו שיעבודים ועוד. זהו מידע חשוב מאד, כי אתם יכולים פתאום לגלות שהרכב הוא בכלל יד שלישית ולא ראשונה, שיש עליו שיעבוד שמסבך את כל עניין הרכישה שלו, ועוד מידע שיכול לעזור לכם.

רכשתם? מזל טוב! העבירו את הרכב על שמכם ובצעו מיד ביטוח רכב

אם כל הבדיקות העלו תוצאות לשביעות רצונכם, או שבמקרים של רכב יד שנייה נתגלו ליקויים שאת עלות תיקונם המוכר הסכים להפחית ממחיר הרכב - מזל טוב. אתם רשאים לרכוש את הרכב. דקה אחרי שאתם מסיימים את כל העברת הבעלות הרשמית אל תשכחו לעשות את הדבר היחידי שבלעדיו אתם לא יכולים לצאת אפילו מהחנייה - ביטוח חובה. אתם יכולים כמובן להמשיך עם הביטוח הקודם שלכם, אם אתם מרוצים ממנו, פשוט תעדכנו אותם שהוחלף הרכב ואתם צריכים לקבל מהם פוליסת ביטוח חדשה – ואתם יכולים לקבל הצעה מחברת ביטוח אחרת. שימו לב שלכל רכב יש מחיר שונה בביטוח, וישנם גורמים שמוזילים את עלות הביטוח כמו מערכת בטיחות ברכב וכן הלאה. אם אתם נהגים טובים או נהגות, בררו לגבי הביטוח המקיף שכן אתם יכולים לקבל הנחות יפות בביטוח המותאם לכם אישית.

 

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד