י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הגיוס, הלאום והריצה הנפרדת

תמלילי גפני נחשפים: "ראש הממשלה סירב ללכת על קואליציה בלי 'אגודת ישראל'"

חבר הכנסת גפני נאם אמש כחצי שעה בכינוס הנהלת 'דגל התורה'. מהתמלילים שהגיעו לידי 'בחדרי' עולה כי הוא העביר ביקורת על התנהלות השותפה 'אגודת ישראל' בנושא הגיוס. על הלאום: "הוא רע" למרות שתמך בו. על אופציה של ריצה נפרדת: "שכל אחד ידע את מקומו" • חשיפה

תמלילי גפני נחשפים: "ראש הממשלה סירב ללכת על קואליציה בלי 'אגודת ישראל'"
חבר הכנסת משה גפני צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

במשך כ-30 דקות ישב אמש (רביעי) יו"ר תנועת 'דגל התורה' ח"כ משה גפני, מול חברי ההנהלה ופרס בפניהם את ההישגים והכישלונות במושב הקיץ.

מעיקרי הדברים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים', אומר גפני כי במשך התקופה שדנו בחוק הגיוס, "לא זזנו דבר או חצי דבר בלי לשאול את גדולי התורה", גפני סיפר, "הייתי אצל כל חברי מועצת גדולי התורה וכולם פה אחד סברו כי יש ללכת בגלל הבג"ץ ולהעביר את חוק הגיוס בצורה מסודרת. רק הם הורו ללכת בשיתוף פעולה עם אגודת ישראל כדי שלא ישמע שתי קולות".

"לצערינו", אמר גפני, "אגודת ישראל הלכו בשני מישורים - ראשית היא אמרה שאם אין חוק הם פורשים מהקואליציה ואח"כ הם שינו את דעתם ואמרו שאם יש חוק הם פורשים מהקואליציה".

כינוס הנהלת 'דגל' אמש

מדברי גפני שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' עולה, כי המחשבה להעביר את החוק חרף התנגדות אגודת ישראל, עלתה כאופציה אך "ראש הממשלה סירב ללכת על קואליציה בלי 'אגודת ישראל' בגלל שהמצב הפוליטי של 62 חברים בקואליציה שלא מאפשר לנתניהו לתמרן בכזה מצב בגלל שיש לו בעיות מבית".

גפני העריך ש"החוק היה עובר בג"ץ בגלל שהוא גם חוק שהצבא הביא וגם משרד הביטחון". על הבעיות בחוק, אמר יו"ר ועדת הכספים, "היינו עושים אח''כ תיקונים. כמו שאנחנו נותנים לו אשראי בחוק הלאום - הוא גם ייתן לנו בחוק הגיוס".

יו"ר ועדת הכספים התייחס גם לחוק הלאום, שעבר בתמיכת החרדים וחשף את הרקע לתמיכה, "חוק הלאום הוא חוק רע שאומר דברים חמורים, כל מה שהיה בסוף תוקן וכיום לא יכול לגרום נזק, כל מה שביקשנו שונה".

גפני המשיך, "למה הסכמנו?! כי אנחנו לא הולכים נגד ראש הממשלה כי הוא הולך איתנו במה שחשוב לנו, אנחנו לא רוצים כי זה התגרות באומות וריב עם הערבים ויש שם דברי שטות אבל היינו בעד".

גפני מתח ביקורת על חה"כ ישראל אייכלר שיצא נגד חוק הלאום פומבית, "היה אחד מחברי הסיעה שיצא נגד - מה זה צריך להיות?! יש שותפות".

"ויותר מזה", ציין גפני, "כבר באותו בוקר תיקנו עם מכתב מדודי אמסלם שלא תהיה פגיעה בדת ומדינה".

על ההחלטה של 'דגל' לבחון אפשרות להתמודד בנפרד, כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים', הסביר גפני, כי הדבר הגיע לאור "מעשים שנעשו בכמה מקומות", לדבריו, הרעיון הגיע במטרה "שכל אחד ידע את מקומו - שנדע כמה אנחנו ונדע כמה הם - זה נעשה בבית שמש בשעתו - וזה נעשה בדרך טובה ומכובדת".

משה גפני דגל התורה בחירות מוניציפליות חוק הגיוס אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד