י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

3 כללי זהירות בדרכים שיכולים להציל חיים בימי בין הזמנים

המגזר החרדי מרובה באוכלוסייה, ב"ה, כל נושא המשמעת החוקית לוקה בחסר, לכן יש לנו נטייה לזלזל, מה שגורם לריבוי תאונות דרכים, מתוך בחינה ממוקדת, שמה לב הרשות לבטיחות בדרכים, על כמה נקודות, וכל האמור כאן, הוא לעורר את הציבור, ולחדד את הנוהליים הקיימים, ולהיות תחת הציווי ונשמרתם מאוד לנפשכם

3 כללי זהירות בדרכים שיכולים להציל  חיים  בימי בין הזמנים
צילום: פיקסביי

בשיתוף הרבנים ואישי חינוך הגענו להבנות מה גורם לתאונות הרבות בימי הקיץ ובין הזמנים,ככל שנקפיד על הכללים נוכל להציל חיים, ומנתונים הקיימים על היפגעות בתאונות דרכים ביישובים חרדיים ומסקרי תצפיות ומחקרים שעורכת הרשות בנושאים שונים עולה, כי הבעיות המרכזיות בקרב האוכלוסייה החרדית בהקשר של בטיחות בדרכים הן:

  1. שימוש חסר בחגורות בטיחות - נובע ממודעות נמוכה לחוק ולחשיבות השימוש בחגורות הבטיחות, היעדר מושבי בטיחות וריבוי ילדים ברכב.
  2. נהיגת בחורי ישיבות צעירים - ניסיון מוגבל של נהגים צעירים וחדשים במגזר החרדי, מקטינה את האפשרויות לרכישת ניסיון כנהגים בגילאים אלו.
  3. היפגעות הולכי רגל - נובעת מצפיפות ערים ושכונות חרדיות ושיעור גדול של הולכי רגל צעירים, שאינם מיומנים ואינם מודעים לסכנות הכרוכות בחציית כביש.

תקופת "בין הזמנים" מאופיינת בעלייה משמעותית בכמות המטיילים בכל רחבי הארץ, ומלווה בנסיעות רבות וממושכות.

לצד היתרונות בתקופת התרעננות זו, קיים בה סיכון גבוה יותר לתאונות, ובהן תאונות דרכים.

תאונות רבות נגרמות עקב חוסר מודעות לגורמי הסיכון ו/או עקב חוסר ניסיון של הנהגים, שממעטים לנהוג בשאר ימות השנה.

מודעות לסיכונים, היערכות אליהם ואימוץ הרגלי בטיחות, עשויים למנוע אסונות ופגיעה בחיי אדם, על כן ריכזנו עבורכם מספר נתונים וכללים חשובים שקראתם למעלה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד