י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שיחה מצמררת | האזינו

האם נאלצה לבחור בין חייה לעובר - ונפטרה

האב הטרי, שרעייתו נפטרה שמונה ימים אחר לידת בנה, מספר בשיחה נרגשת על הסיטואציה הבלתי אפשרית שבה הועמדה אשתו - לפני שבחרה בחיי העובר על פני בריאותה שלה - והשיבה את נשמתה ליוצרה

האם נאלצה לבחור בין חייה לעובר - ונפטרה
pixabay

שמונה ימים לאחר שחיה לוי ע"ה ילדה את בנה, היא הלכה לעולמה. בשבוע שעבר דווח ב'בחדרי חרדים' על פטירתה של האישה הצעירה משכונת מעלות דפנה, כתוצאה מהמחלה הקשה, זמן קצר כל כך לאחר שילדה את בנה. 

הסיפור האנושי כמעט בלתי נתפס. בתוכנית הרדיו 'חמישי עם מני גירא שורץ' ב'כאן מורשת', דיבר בעלה ר' חיים לוי, עולה מארה"ב שבעשור האחרון מתגורר בשכונת מעלות דפנה בירושלים. בשיחה מרגשת הוא מבקש להתחזק לרפואת בנו הקטן, שעדיין זקוק לרחמי שמים. 

"הרופאים אמרו שצריך להפיל את הילד ולהתחיל בטיפולים כימותרפיים. לאשתי היה אמונה ובטחון בה' יתברך. וגם אמונה שהכל מאת ה' והאמינה, והיא הלכה עם הלידה", מספר האב הטרי.

"עכשיו יש לנו בן זכר ילד בטיפול נמרץ, בן כמה ימים. צריך הרבה תפילות, הרך בן חיה שיהיה בריא נכניס אותו בבריתו של אברהם אבינו. ושתהיה אהבת חינם בכל כלל ישראל".

אז זו היתה החלטה שלה, לא לקחת טיפולים?

"היא אמרה בעצמה שהיא החליטה ללכת עם הילד בשביל הרבש"ע להביא עוד ילד לעולם. היא אמרה שאם תעשה כימותרפיה היא לא תחיה".

מחריד. ממש כמו משפט שלמה?

"היא הלכה עם אמונת חכמים עד הסוף שהיא תצא מהמחלה. אבל בעוונותינו הרבים יש הרבה מחלוקת בעולם. ומה שאנו צריכים להרבות אהבת חינם, היא הלכה לעולמה כמו רחל אמנו, שמסרה נפשה בלידת בנה".

האב סיים את דבריו "מצבו של הפג יציב כרגע. צריך תפילות שהכליות שלו יהיו בסדר. אני חושב שכדאי שכלל ישראל יקבל על עצמו לומר את ברכת 'אשר יצר' מתוך הסידור, חוץ מהתחזקות באהבת חינם".

האזינו להקלטה באדיבות כאן מורשת

לתרומות למשפחה האבלה, היכנסו ללינק:

https://www.jgive.com/new/he/ils/donation-targets/5484?currency=USD&utm_source=whatsup&utm_medium=shuli

טרגדיה מחלה תינוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד