ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
פרסום ראשון

כשהשרה החילונית עלתה לבית חבר המועצת

בעוד הדיונים על חוק הגיוס השנוי במחלוקת ירדו מראש סדר היום הפוליטי, הגיעה היום השרה לבני ברק על מנת לדון עם חבר מועצת גדולי התורה הליטאית על הנושא שצפוי לשוב לכותרות בחורף. פרסום ראשון

כשהשרה החילונית עלתה לבית חבר המועצת
שוקי לרר

פרסום ראשון: בשעות הצהרים היום הגיעה שרת המשפטים, איילת שקד, כשהיא מלווה בחה"כ יעקב אשר, למעונו בבני ברק של הגרב"ד פוברסקי, חבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת פוניבז'.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הפגישה עסקה בחוק הגיוס, שלעת עתה ירד מסדר היום, אך צפוי לחזור אליו עם פתיחת מושב החורף - מיד לאחר חגי תשרי.

השרה שקד , אליה התלווה כאמור אשר שהשתתף בכל ישיבות הוועדה המיוחדת לחוק הגיוס, דנה עם חבר ה'מועצת' בפרטי החוק.

יעקב אשר. צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

כזכור וכפי שפורסם לראשונה ב'חדרי חרדים', היום (חמישי) הוא המועד האחרון בו יכולים עדיין המשיבים על העתירה שהובילה לפסילת חוק הגיוס, להביע את דעתם באשר לבקשת המדינה לדחייה בחוק הגיוס בשעה חודשים.

הבוקר חשף 'בחדרי חרדים' תמלילים של יו"ר וועדת הכספים משה גפני שהתייחס לחוק הגיס במהלך ישיבת הנהלת דגל התורה שהתקיימה אמש

גפני סיפר לנוכחים, "לא זזנו דבר או חצי דבר בלי לשאול את גדולי התורה, הייתי אצל כל חברי מועצת גדולי התורה וכולם פה אחד סברו כי יש ללכת בגלל הבג"ץ ולהעביר את חוק הגיוס בצורה מסודרת. רק הם הורו ללכת בשיתוף פעולה עם אגודת ישראל כדי שלא ישמע שתי קולות".

"לצערינו", הוסיף גפני, "אגודת ישראל הלכו בשני מישורים - ראשית היא אמרה שאם אין חוק הם פורשים מהקואליציה ואח"כ הם שינו את דעתם ואמרו שאם יש חוק הם פורשים מהקואליציה".

מדברי גפני שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' עולה, כי המחשבה להעביר את החוק חרף התנגדות אגודת ישראל, עלתה כאופציה אך "ראש הממשלה סירב ללכת על קואליציה בלי 'אגודת ישראל' בגלל שהמצב הפוליטי של 62 חברים בקואליציה שלא מאפשר לנתניהו לתמרן בכזה מצב בגלל שיש לו בעיות מבית".

גפני העריך ש"החוק היה עובר בג"ץ בגלל שהוא גם חוק שהצבא הביא וגם משרד הביטחון". על הבעיות בחוק, אמר יו"ר ועדת הכספים, "היינו עושים אח''כ תיקונים. כמו שאנחנו נותנים לו אשראי בחוק הלאום - הוא גם ייתן לנו בחוק הגיוס".

אילת שקד יעקב אשר הרב ברוך דב פוברסקי חוק הגיוס החדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד