י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סוף לסאגה

שבועיים לפני סוכם: שנת הלימודים תפתח

בתום ימים של מאבק, כשההורים מסרבים להתפנות ממבנה הת"ת הישן ומאיימים גם שלא לפתוח את שנת הלימודים, הושגה הסכמה בין הצדדים למאבק בירושלים

שבועיים לפני סוכם: שנת הלימודים תפתח
חיידר. תמונת אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

סאגת 'סנהדרין' - הסוף: בתום ימים של האשמות הדדיות ואיומים שלא לפתוח את שנת הלימודים בתלמוד תורה סנהדרין שבירושלים, התערב אתמול (רביעי) יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, בפרשה והביא לפתרון מוסכם על ועד ההורים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי יו"ר ש"ס קיים שיחה עם מנכ"ל עיריית ירושלים, אמנון מרחב, ואף שיגר את יועצו האישי יוני משריקי, לפגישה עם יו"ר וועד ההורים דוד כהן וסגר"ע ירושלים צביקה כהן, שיחד גיבשו מתווה מוסכם על מנת שניתן יהיה להתחיל את שנת הלימודים במועדה הרשמי.

ע"פ הסיכום, כל המבנה יעבור שיפוץ יסודי, כאשר כבר בפתיחת שנת הלימודים תוקם חצר לטובת ילדי תלמוד התורה, כאשר המבנה יצופה בקרמיקה פנימית ובהמשך גם קרמיקה חיצונית.

בנוסף, בימים הקרובים ייעשו מאמצים מטעם העירייה להשיג טופס 4 למבנה, כשמנכ"ל העירייה מרחב מתחייב לשר דרעי כי ההקצאה תאושר בהמשך השנה לשימוש לתקופה ארוכה.

יו"ר וועד ההורים, דוד כהן, אמר ל'בחדרי חרדים': "אנחנו מאוד מעריכים את השר הרב אריה דרעי, שהוא עמד בהבטחתו והוא התקשר אלי אישית פעמיים שלוש בכל יום והוא אמר לי 'דוד לא מעניין אותי שום דבר, אני רוצה שהתלמוד תורה יתחיל את הלימודים - מה שצריך אתם תקבלו' הוא וצביקה כהן עברו במסירות נפש'".

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף לאחרונה כי התחדש מאבק ההורים בתלמוד התורה סנהדרין, לאחר שתלמוד התורה היה אמור לעבור למבנה חדש בהר חוצבים, כאשר שהסמינר הישן יקבל את המבנה הקיים.

אלא שלמרות סיכומים שהמבנה יקבל הקצאה ארוכת טווח ויעבור שיפוץ יסודי, ההורים גילו כי המקום קיבל הקצאה לשנה בלבד ושהמבנה עשוי מקירות גבס וללא חצר משחקים - ולכן הודיעו כי לא יעזבו את המבנה הנוכחי. כעת, כאמור, הגיעה הסאגה לסוף - כנראה בפעם האחרונה.

מחר יקיימו בכירי העירייה, ראש העיר, והנהלת תלמוד התורה, טקס קביעת מזוזות במקום.

תלמוד תורה סנהדרין אריה דרעי אמנון מרחב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד