י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

האם יש אסימטריה של האוזניים וכיצד להתמודד?

גוף האדם הוא יצירה אלוקית אשר מותירה לעיתים את המדע פעור פה, בכל פעם מחדש. חלק מנפלאות היצירה הזו, היא הסימטריה המופלאה לכאורה של איברים זוגיים - מהידיים ועד תנוכי האוזניים

האם יש אסימטריה של האוזניים וכיצד להתמודד?
צילום: פיקסביי

אולם בהתבוננות מעמיקה מקרוב, אנחנו מגלים שאין שני איברים זוגיים בגוף שהם אותו הדבר. במילים אחרות, שתי כפות הידיים שלנו הן כמובן לא זהות, שני תנוכי האוזניים שלנו לא זהים - ואפילו שתי העיניים שלנו הן לא זהות. יעידו על כך מאות המחקרים אשר הופכים באמצעות תוכנת עריכה במחשב בתמונה את מיקום העיניים - לתוצאה שקשה לזהות.

בעוד האסימטריה בין האיברים היא טבעית ומוסיפה ולעתים מוסיפה לפלא הגוף שלנו, ישנם מקרים בהם אסימטריה באיברים משמעותית  ומפריעה לנו מאוד מבחינה אסתטית, מבחנת תדמית הגוף והדימוי העצמי. לדוגמה, אסימטריה של האוזניים, יכולה להשפיע באופן דרמטי על מראה הפנים - ומכאן גם על הביטחון העצמי, כבר מגיל צעיר. מי שסובל מאסימטריה של האוזניים, חשוב שידע כי ניתוח להצמדת אוזניים הינו ניתוח אסתטי פשוט וקצר יחסית, המתאפשר מגיל צעיר ובדרך כלל משפיע באופן ניכר לא רק על המראה אלא גם על הדימוי העצמי, הביטחון העצמי ושמחת החיים. כשאנחנו לוקחים בחשבון שמראה האוזניים מתקבע כבר מהגיל הצעיר של תחילת כיתה א', ההמלצה היא לשקול ניתוח אוזניים אצל ילדים שסובלים מאסימטריה של האוזניים מקבלת משנה תוקף - רק זכרו לבחור מנתח פלסטי בעל ניסיון בניתוח אוזניים כזה.

אסימטריה של האוזניים - מתי זה טבעי, ומתי זה דורש טיפול?

כאמור, כל איבר בגוף האדם הוא ייחודי, כך שגם באיברים הזוגיים, דוגמת האוזניים, אין סימטריה מוחלטת. זו אינה בעיה, כל זמן שמראה הפנים נראה יחסית סימטרי. במקרים של אוזן אחת בולטת יותר מהשנייה, ביחס לראש, אסימטריה של האוזניים הופכת להשפעה דומיננטית ביותר על מראה הפנים, ולגורם משמעותי למפח נפש, לקשיים חברתיים ולביטחון עצמי ירוד. הקושי הייחודי דווקא במקרים של אסימטריה של אוזניים בולטות -ההבדלים בין האוזניים והקושי להסתיר את ההבדלים (בניגוד, למשל, לאסימטריה של החזה, שגם אותה כמובן ניתן לתקן באמצעות עבודת מנתח פלסטי איכותי) - גם בגילאים הצעירים.

ניתוח אוזניים לתיקון אסימטריה - מקבלים את החיים מחדש

מחקרים רבים שנערכו בילדים החל מגיל שש שעברו ניתוח אוזניים, מראים על שינויים מרחיקי לכת באיכות החיים שלהם, בהיבטים שונים כולל הצלחה בלימודים וכמובן השתלבות בחברה. על כן, מומלץ לילדים  הסובלים מאסימטריה בולטת של האוזניים, להיוועץ במנתח פלסטי המנוסה בניתוחי אוזניים בילדים ולאפשר הליך אסתטי של תיקון מראה האוזניים, אשר יאפשר תוצאות טובות לכל אורך החיים, בניתוח לא ארוך ובהליך החלמה קל יחסית.

לקבלת ייעוץ והכוונה, צרו קשר עם מרפאת ד''ר שלמה ברודובסקי המתמחה בניתוחים פלסטיים ביניהם, ניתוח להצמדת אוזניים, ניתוח אף: 03-7208880

 

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד