י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"רדפו את הרב עובדיה"

פעיל ש"ס לא הופיע לדיון - וחויב לשלם לפעילי הימין

פעיל בכיר בש"ס חויב על ידי בית המשפט לשלם הוצאות משפט לשלושה מבכירי מפלגת 'עוצמה יהודית', התובעים אותו בטענה כי הוציא נגדם לשון הרע

פעיל ש"ס לא הופיע לדיון - וחויב לשלם לפעילי הימין

יהודה אבידן מבכירי תנועת ש"ס, נמנע מלהתייצב לדיון במשפטו, שמתנהל לאחר שראשי 'עוצמה יהודית', ד"ר מיכאל בן ארי, ברוך מרזל, ועו"ד איתמר בן גביר תבעו אותו בשל לשון הרע שהוציא נגדם ונאלץ לשלם הוצאות לתובעים.

טרם הבחירות הקודמות לכנסת, כאשר מרזל התמודד בתנועת 'יחד' תקף אבידן את מרזל וטען כי הוא "רדף את הרב עובדיה". כאשר מרזל הודיע כי יתבע את אבידן דיבה, תיקן הלה וטען כי בן ארי ובן גביר הם אלה שרדפו את הרב בחייו.

בכתב התביעה שהוגשה לבית משפט השלום בירושלים, תבעו השלושה סכום של ארבע מאות אלף ש"ח, בגין הפרסומים השקריים, שהסבו נזק בבחירות האחרונות. השלושה טענו כי אבידן משקר וכי הם מגיעים מבית מדרשו של הרב כהנא, שהעריך מאוד את הרב עובדיה יוסף וקבע כי אסור למחות מול גדולי הדור.

בדיון מקדמי שנערך לפני מספר חודשים, לא התייצב אבידן, ונאלץ להגיע בהוראת השופטת עוד באותו היום. לפני כשבועיים התנהל דיון נוסף אליו שוב לא הגיע אבידן, כאשר עורך דינו אביעד אושרי טען כי אבידן "פספס" את הטיסה. אך בעקבות דרישה של עורך הדין איתמר בן גביר שטען כי יש חשד שאבידן לא מספר את האמת לבית המשפט, הורה השופט לאבידן להמציא את מספר הטיסה ושעת הנחיתה בארץ.

משאבידן לא עשה זאת, קבע השופט אוהד גורדון כי יש קושי בין הפערים שהסביר עורך דינו של אבידן בדיון לבין ההסברים בכתב וכאשר הוא נותן בדעתו את התאריך שבו הופק האישור הרפואי, לא עלה בידי הנתבע להציג הסבר סביר להיעדרותו מהדיון.

השופט קבע כי הוא שקל להורות על סנקציות קשות יותר נגד אבידן אך בשלב זה הוא מסתפק בפסיקת הוצאות נגדו כאשר אבידן יצטרך לשלם לשלושה סך של 1,800 ש"ח, בשל היעדרותו מהדיון.

התביעה ממשיכה להתנהל והדיון נקבע להוכחות וסיכומים שבהם יבקשו התובעים מבית המשפט לחייב את אבידן בסכום של ארבע מאות אלף ש"ח.

יהודה אבידן מסר ל'בחדרי חרדים': "שיהיה להם לבריאות. ככה זה כשבתביעה עצמה הם מפסידים, אז הם עושים יח"צ על הוצאות שלא הגעתי לדיון. לא נורא העיקר התביעה עצמה שבה אני מנצח בינתיים".

יהודה אבידן תביעת לשון הרע מפלגת יחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד