ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"נמשיך להיאבק"

הערבים הכו למוות ושפכו רעל, ומה העונש?

שני רוצחיו של דוד בר קפרא הי"ד קיבלו היום את גזר דינם באופן רשמי בבית המשפט. בני משפחתו של הקרבן הגיבו בחריפות

הערבים הכו למוות ושפכו רעל, ומה העונש?

השופט מנחם פינקלשטיין מבית המשפט המחוזי מרכז גזר היום (ראשון) שמונה עשר שנות מאסר על עלאא דאר עאצי תושב בית ליקיא, שהורשע בהריגתו של דוד בר קפרא בשנת 2015. בנוסף, ישלם פיצויים בסך 180,000 ש"ח לאלמנתו של המנוח.

בני משפחת בר קפרא התייחסו לעונש שהוטל על אחד הרוצחים, ומסרו כי: "בית המשפט, לאחר שלוש שנים, גזר היום 18 שנות מאסר על אחד מהרוצחים שרצחו את אבינו. לצערנו, הרוצח הורשע בהריגה בלבד והוא עתיד להשתחרר לאחר ניקוי מאסרו, בעוד 10 שנים, בשנות ה-30 לחייו. זהו מסר בעייתי שפוגע קשות בהרתעה מפני מעשים פליליים".

"האמת היא אחת - שני פלסטינים, שוהים בלתי חוקיים שמוכרים למשטרה לאחר שזרקו על חיילי צה"ל בקבוקי תבערה, רצחו יהודי מבוגר ללא כל סיבה ומבלי שגנבו דבר. דינם של שני המחבלים לבלות את המשך חייהם מאוחרי סורג ובריח. נמשיך להיאבק על כבודו של אבינו עד להכרת המקרה כאירוע לאומני" הוסיפו בני המשפחה.

על פי כתבי האישום, בז' תמוז עלאא דאר עאצי (22), ומוג'אהד דאר עאצי (21) נכנסו לישראל, לאחר שמוג'אהד סיפר לעלאא כי קפרא חייב לו כסף. הם התקרבו לעבר הכרם והבחינו בדוד מבצע עסקה למכירת ענבים. מוג'אהד הניח כי קפרא קיבל לידיו כסף מזומן בתמורה לענבים, והחליטו לשדוד אותו.

בכתב האישום מפורט, כי שני הנאשמים התקרבו לדוד, ומוג'אהד פנה אליו ודרש ממנו כי יביא להם כסף. בתגובה, שאל אותם המנוח באשר לזהותם וצעק לעברם "גנבים". בשלב זה, חסם מוג'אהד את פיו של המנוח באמצעות פיסת בד, ולאחר מכן נטלו הנאשמים מקל שהיה על הרצפה, והחלו להכות באמצעותו ובאמצעות ידיהם את המנוח בחוזקה בראשו ובכל חלקי גופו עד לקריסתו על הארץ. גם לאחר קריסתו של המנוח, המשיכו השניים להכותו בכל חלקי גופו באמצעות המקל ובאמצעות ידיהם, עד לשבירת המקל.

במהלך האירוע, שפך מוג'אהד על המנוח חומר הדברה שהיה במקום. לאחר שהמנוח נפל על הרצפה ואיבד את הכרתו, חיפשו הנאשמים בכיסיו כסף, אך מצאו צרור מפתחות. לאחר מכן, הניחו השניים מזרון על המנוח כשהוא חבול באופן קשה, ונמלטו מבלי להזעיק עזרה. לאור הפציעות הקשות, הובהל המנוח לבית החולים ובהמשך נקבע מותו.

העבירה שבה הורשעו השניים היא עבירת רצח במזיד תוך ביצוע עבירה אחרת. יצוין כי שירות הביטחון הכללי חקר תחילה את הפרשה בחשד לרצח על רקע לאומני ואולם לאחר חקירה מאומצת הגיע למסקנה - נוכח הראיות שנאספו בתיק - כי מדובר ברצח שבוצע מהמניע הפלילי ומסקנה זו נמסרה על ידו לפרקליטות ולמשטרה.

היום בית המשפט גזר על אחד מהם שמונה עשר שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי למשך שנה וכן פיצויים בסך 180,000 ש"ח שיועברו לאלמנתו של דוד בר קפרא.

בר קפרא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד