ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
"שיעורי אלימות מחרידים"

המדינה שמנסה להתמודד עם אלימות במשפחה

נשות ניו זילנד סובלות מאלימות במשפחה בשיעורים שהוגדרו "מחרדים". בשבוע שעבר עבר החוק שמנסה לסייע להן להתמודד עם הצרה

המדינה שמנסה להתמודד עם אלימות במשפחה
ניידת משטרה צילום: Pixabay

כאחת המדינות בעלת שיעורי האלימות במשפחה הגבוהים ביותר במערב, החליטה ניו זילנד להרים את הכפפה ולהילחם בתופעה. חוק חדש שעבר בשבוע שעבר במדינה מבטיח חופשה בתשלום למשך עשרה ימים לכל אישה הסובלת מאלימות במשפחה, זאת על מנת שהיא תוכל לברוח מבן הזוג המתעלל, למצוא עבודה ודירה ולדאוג לבטחונה האישי.

את החוק יזמה חברת הפרלמנט הניו זילנדית ג'ן לוג'י שבטרם הגיעה לפרלמנט, התנדבה עם נשים מוכות וכאלה שסבלו מאלימות. המתנגדים לחוק טענו כי הוא עלול להכביד על עסקים קטנים ובינוניים שיתקשו לעמוד בנטל ימי החופשה לכל כך הרבה נשים שזקוקות לה וטענו כי הוא עלול לגרום למעסיקים לבחור שלא להעסיק נשים שנופלות קרבן להתעללות.

למרות ההתנגדויות, החוק עבר כש-63 חברי פרלמנט תומכים בו. כשעבר החוק נעמדו חברות הפרלמנט הניו זילנדי על רגליהן והריעו לו.

שיעורי האלימות במשפחה בניו זילנד הם מהגבוהים בעולם המערבי והרשויות מדווחות כי בכל ארבע דקות בממוצע מגיבה המשטרה לקריאה על אלימות. העלויות של ההתמודדות עם אלימות במשפחה גבוהות מאוד ומגיעות למיליארדי דולרים בשנה.

מדינה אחת נוספת בעולם העבירה חוק דומה - הפיליפינים, כשמספר מחוזות או פרובינציות ברחבי העולם מאפשרות גם הן חופש שכזה, כך למשל מדינות בתוך קנדה.

"הרעיון שמאחורי היזמה הוא גיוס של החברה למען הנשים. אנחנו לא משאירים את הכל למשטרה אלא מבינים שלכולם יש תפקיד בסיוע לקרבנות. יש פה משמעות גדולה גם מבחינת הנורמה התרבותית לקום ולהגיד שלכולנו יש אינטרס להילחם בזה וזה לא בסדר", אמרה חברת הפרלמנט ג'ן לוג'י, שיזמה את החוק.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד