י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הדיל נחשף: "תמכנו בחוק הלאום בתמורה לחוק הגיוס"

ההדלפות מכינוס הנהלת 'דגל' בשבוע שעבר ממשיכות לדלוף, והפעם נחשפה ב'כאן 11' הקלטה של יו"ר הסיעה הליטאית, כשהוא מספר כי תמך בחוק הלאום בתמורה להבטחה של נתניהו לשינויים בחוק הגיוס | בליכוד מכחישים

הדיל נחשף: "תמכנו בחוק הלאום בתמורה לחוק הגיוס"

לאחר התמלילים שנחשפו לראשונה ב'בחדרי חרדים', ממשיכות הקלטות גפני להסעיר 'דגל התורה' ואת השותפות הקואליציוניות. הערב חושף העיתונאי עקיבא וייס ב'כאן 11' הקלטה, בה חושף יו"ר 'דגל' וועדת הכספים, ח"כ משה גפני, את הדיל שנרקם עם ראש הממשלה סביב התמיכה בחוק הלאום.

לדברי גפני, "חוק הלאום הוא חוק רע. למה הסכמנו לזה? הסכמנו לזה בגלל שנתניהו, הוא אומר שזה חוק שחשוב  לי, ולכן כל מה שאתם דורשים בחוק הגיוס אני עושה".

גפני מוסיף ומנמק את הדיל, "זאת אמת לאמיתה, כשאנחנו מבקשים לשנות פה (חוק הלאום א.ק.) ... זה הנושא שחושב לי, תתקנו. אני צריך את זה. אנחנו לא רוצים את (חוק הלאום א.ק.) בגלל התגרות באומות אנחנו לא  רוצים זה בגלל שזה ריב עם הערבים".

כזכור, גם אמש נחשפו הקלטות של יו"ר וועדת הכספים גפני, שהגיעו כהמשך לתמלולים שנחשפו ב'בחדרי חרדים', שהביא לראשונה את עיקרי הדברים מהמפגש הסגור של הנהלת 'דגל התורה'

בראשית הדברים חשף גפני את זעמו של ראש הממשלה נתניהו על סגן השר ליצמן. "איך אמר נתניהו לליצמן, אמר לו כך: בהתחלה הבאת לי החלטה, הייתי נוכח זאת הייתה שאלה, הייתה החלטה של מועצת גדולי התורה שאם החוק (הגיוס א.ק.) לא עובר עד סוף המושב אתם פורשים. אחרי זה הייתה החלטה של מועצת גדולי התורה שאם החוק עובר עד סוף המושב אתם פורשים. אז תגיד לי מה לעשות".

גפני המשיך ותקף, "המציאות הזאת שבה.. מה אמרתם (אגודה א.ק.), צריך לתקן (את חוק הגיוס א.ק.) מה אתם רוצים שנעשה, שנתקן? תיקנו. צריך עוד משהו לתקן, נתקן. יש לנו שותפים שלא הולכים לריב איתנו יותר מידי בוודאי שהם יודע שזה הדבר הכי חשוב לנו. אז לא, אז אי אפשר, אז אמר ליצמן אין פורום (מועצת גדולי התורה א.ק.) עכשיו שיכול לקבל החלטות".

גפני עקץ ואמר, "אותו פורום שיכל לקבל החלטה מי המועמד לראשות עיריית ירושלים, אותו פורום שיכל לקבל החלטה על כל מיני נושאים אחרים, אין פורום - אז אין חוק".

גפני דיבר על ההשלכות של החוק הגיוס ואומר, "עכשיו אנחנו בידיים של בג"צ, הם יקבּעו מה יעלה בגורלו של חוק הגיוס. וגם מוסיף, הרבנים שלנו לא אפשרו לנו לריב בנושא עם אגודת ישראל".

לדבריו, "אז אנחנו יושבים עכשיו ומחכים לראות, א. מה יגיד הבג"ץ. אנחנו במו ידינו מכניסים את עצמנו להחלטה של בג"ץ. היינו יכולים לגמור את זה. יש עוד משהו לתקן, נתקן. אי אפשר לתקן אנחנו גם נגד. אז מחכים. מחכים לא יודע".

גפני מעריך, "או שיהיו בחירות ואז אני לא יודע איזה ממשלה תהיה, או שכן או שלא. בג"ץ יאריך אז יאריך את המועד, לא יאריך את המועד אז לא יהיה מועד מוארך אז אנחנו בספטמבר נגיע לפלילי (ביטול חוק הגיוס הקיים א.ק.). זה לא בידיים שלנו. בגלל שלא אפשרו לנו גם הגדולים אצלנו לעשות למחלוקת, אז אנחנו לא עושים".

מהליכוד נמסר בתגובה לדיווח ב'כאן11', על אודות דיל שנרקם לכאורה ביחס לחוק הגיוס וחוק הלאום: "הדברים אינם נכונים".

משה גפני דגל התורה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד