י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
יו"ר הסיעה זועם

גפני: נברר מי הדליף והוא לא יהיה יותר ב'דגל'

יושב ראש 'דגל התורה' מגיב לראשונה על הדלפות ההקלטות והתמלילים מישיבת הנהלת סיעתו, שרבים מהם נחשפו ב'בחדרי', ומכריז כי בכוונתו לברר מי המדליף ולמצות עמו את הדין

גפני: נברר מי הדליף והוא לא יהיה יותר ב'דגל'
משה גפני צילום: הדס פרוש, פלאש 90

כשהוא וסיעתו ניצבים במרכזה של סערה רבתי סביב תמלולים והקלטות חושפניים הדולפים לתקשורת, התראיין היום יו"ר 'דגל התורה', חה"כ משה גפני, לראשונה מזה תקופה ארוכה ומתייחס להדלפות מהדיון הסגור שהתקיים בשבוע שעבר בפורום הנהלת סיעתו, שחלק ניכר מכן התפרסמו לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

בראיון שהעניק לאסתי פרז ב'רשת ב'', אמר גפני כי נמנע מלהתראיין במשך תקופה ארוכה, "כאשר היו נושאים שקשה להסביר אותם, כאשר מצד אחד צריך להסביר אותם לציבור החרדי ומצד שני אתה צריך להסביר אותם לציבור שאיננו חרדי  והעדפתי שנמתין לראות מה יקרה עם חוק הגיוס הגיוס שלצערי עדיין לא הושלם".

בהתייחס להקלטה בה נשמע גפני מספר על דיל בינו לבין ראש הממשלה על חוקי הלאום והגיוס, אמר היום יו"ר הסיעה הליטאית: "לא היה דיל ולא חצי דיל. מדובר בשקר מוחלט, לא משל ולא נמשל. אני אומר את זה במלוא הכנות. יש הסכם קואליציוני ולא היה צריך לעשות דיל. מעולם לא דיברתי עם ראש הממשלה על דבר כזה. לא היה קשר אחד לשני". 
 
באשר ליתר ההדלפות הוסיף חבר הכנסת הוותיק: "מה שפורסמו הקלטות ותמלולים - אנחנו נברר מי הדליף את ההקלטות,.אם מישהו בחוסר אחריות הוציא מישיבת הנהלת 'דגל התורה', שישובים בה גם רבנים מ'דגל התורה', וזה יוצא החוצה ועושה לנו נזק עצום. אם אנחנו נדע מי זה הוא לא יהיה יותר במפלגה"

ולעצם עניין חוק הלאום אמר גפני: "אני רוצה להגיד האמת שאני חבר בקואליציה ואני מצביע הרבה פעמים על דברים שאני לא אוהב אותם וחוק הלאום היה בתוך ההסכם הקואליציוני שהיה צריך להגיע להסכמה ואנחנו כל חברי סיעת יהדות התורה... אמרתי לאותם חברי הנהלה ששאלו אותי בישיבה הסגורה למה צריך להצביע על זה שיש שם דברים לא טובים אז אמרתי שאין דבר כזה מכיוון שראש הממשלה מצביע גם על דברים שהוא לא אוהב אותם וחברי קואליציה המצביעים גם על דברים שהם אינם אוהבים".

 גפני הוסיף ואמר כי, "זה טבע הדברים במדינה דמוקרטית. אני לא אוהב את חוק הלאום וזה לא הוגן שהיות והצבעתי בעד זה לא הגון ואני ידבר נגדו, אני לא חושב שהחוק הזה ישנה משהו לא תהיה פגיעה במיעוט במדינת ישראל הוא באמת לא פוגע הוא עושה מצג שמעמיד כאילו יש חלקים הם סוג ב'. זה יוצר מצב שהוא לא טוב, לא בארץ ולא בעולם. זה נכון שבעצם הוא לא ישנה באופן מעשי כלום, אבל זה מעמיד בראש השיח הציבורי דבר שאף אחד לא מעוניין בו".

גפני התחמק משאלת המראיינת על ההקלטה בה נשמע אומר שחוק הלאום פוגע בהלכה. "אני תמיד אומר בפני ההרצאות שלי, שלו היה מדינת הלכה היה צריך שיוון מלא לכל האזרחים אבל אני עוסק בוועדת כספים גן בעניין של הדרוזים, בחיילים משוחררים שצריכים לקבל יכולת לבנות בית. לו זה הייתה מדינת הלכה היינו מחויבים לתת להם מלוא זכויות", אמר.

גפני התייחס בנוסף גם לחוק הגיוס שנמצא כעת על שולחן הבג"ץ וממתין להכרעה האם להעניק דחייה כבקשת המדינה. "אנחנו מאמינים מאז היותנו לעם שבזכות לומדי התורה אנחנו קיימים. מכאן ואילך הסתכנו עם בג"ץ שלא מבין בעניין הזה דבר וחצי דבר, הם מתערבים בדבר לא להם, בג"ץ פסל חמש החלטות של הכנסת והוא לא מסביר על ההחלטות שלהם, והוא מחליט שזה לא בסדר החוקים", טען.

"מי שלומד תורה ימשיך ללמוד תורה. עכשיו זה דווקא חוק שהצבא היה מעורב בו עמדתי שאני ממש לא מרוצה בחוק הזה, אני רוצה שיהיה חוק שתורתו אמנותו", הוסיף גפני. "אין הבדלים בעמדות בתוך סיעת 'יהדות התורה'. אנחנו פועלים יחד ועמדתנו היא אחת, וגם לסיעת ש"ס. יש הבדלים בנינו בנושא הטקטי מתי להביא את החוק. אנחנו ממתינים לבג"ץ, שיכריע האם הוא דוחה את הדיון או שנותן לנו לתקן את מה שצריך. אין הבדל אפילו בקוצו של יו"ד בין הסיעות החרדיות".

משה גפני חוק הלאום חוק הגיוס בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד