י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ה'שפיל' במוזיאון הטמא והמכתבים שנגנזו

בנות סאטמר ביקרו באתר צה"לי וגררו זעם

עשרות בנות סאטמר ביקרו באתר הנצחה צה"לי - 'יד לשריון' ועוררו סערה רבתי בתוך החסידות ומחוצה לה • בחוגי העדה החרדית דרשו הבהרה והתנצלות: מדובר ב"תמיכה במדינת הכופרים ובצבא הטמא ואף במרידה במלכות שמים" • 'בחדרי חרדים' עם מכתב ההתנצלות בפרסום ראשון

בנות סאטמר ביקרו באתר צה"לי וגררו זעם
חיילים בלטרון צילום: Yossi Zeliger/FLASH90

עשרות בנות הסמינר של קהילת סאטמר בבני ברק נגיעו ברביעי האחרון לביקור באתר ההנצחה 'יד לשריון' לחללי חיל השריון, הממוקם בפארק לטרון שבעמק איילון.

הבנות הגיעו למקום במסגרת טיול רשמי מטעם הסמינר, לאחר שכפי הנראה - תכנית לביקור באתר אחר התבטלה ברגע האחרון מסיבות טכניות, והן שהו במקום פרק זמן.

הידיעה על דבר הביקור של בנות הסמינר של סאטמר (חצר מהר"א) באתר הנצחה צה"לי עוררה סערה רבתי בחסידות וגם מחוצה לה. במיוחד לאור טענות שהועלו כי במהלך הביקור במקום, העניקו חיילות צה"ל המשרתות במקום - שירות לבנות, דבר שמוכחש על ידי הנהלת החסידות בבני ברק.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי קווי הנייעס הפנימיים של חוגי העדה החרדית, ביניהם, 'קול זעקה' ו'אש במזרח' יצאו במתקפה חריפה נגד הביקור, במהלכה טענו שמדובר ב"תמיכה במדינת הכופרים ומרידה במלכות שמים".

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי לקראת סוף השבוע תוכננו להופיע מכתבי מחאה רשמיים בישראל ובארה"ב על הביקור, אך אלו נגנזו בטרם הופעתם בשל מכתב הבהרה והתנצלות שפרסמה הנהלת מוסדות סאטמר בבני ברק, ושהגיע לראשונה ל'בחדרי חרדים'.

במכתב ההבהרה והתנצלות, טוענת הנהלת הקהילה בבני ברק כי בנות הסמינר נקלעו למקום בטעות, ועזבו אותו באופן מיידי.

"ביום רביעי פרשת ואתחנן ניסה השטן להכשיל אותנו והגיעו בנות מוסדותינו הקדושים למקום שלא מתאים משום הרחק הכיעור הציוני, ובמסירת נפש השתדלו המחנכות 'תיכף ומיד' לעבור למקום אחר על אף הטירחה והקשיים", נכתב במודעה על ידי הנהלת הקהילה.

בהנהלה הסבירו כי "המנהלות של הבית חינוך חיפשו אחר מקום מתאים לערוך שם איזה שפי"ל לתלמידות במסגרת הקעמפ שהי' נצרך לכך שטח גדול וריק, והציעו להם שטח בפארק לטרון, וכמו שנוהגין תמיד כשנוסעים עם התלמידות, הלכו המחנכות מקודם לבדוק את המקום אם הוא מתאים ונכון, וכשהגיעו לשם בשעות הערב - הכניסו אותן בעלי המקום דרך הפארקינג-לאט של הפארק ובדקו. וכאן המקום מתאים ונכון ולא ראו שום שמץ וזכר כל שהוא של הצבא הטמא וכדומה".

מכתב ההתנצלות

עוד הוסיפו בהנהלת הקהילה כי "ביום שלאחריו, כשהגיעו לשם התלמידות עם הבאסעס (אוטובוסים מ.ו.), לא נתנו להן להיכנס דרך שם אלא הורידו אותם דרך הכניסה של מוזיאון הצבא הטמא שנמצא ליד הפארק, ותכף כאשר הבחינו המחנכות שאין המקום מתאים לתלמידות של מוסדותינו הק', מיד קראו לבאסעס אשר כבר נסעו משם שיחזרו לקחת את התלמידות משם, ואכן בתוך זמן קצר חזרו הבאסעס, והשתדלו המחנכות להוציא את התלמידות דווקא דרך הכניסה של הפארקינג שלא יעברו שוב דרך המוזיאון של הצבא הטמא, ועזבו את המקום בלי שום מכשול".

בחסידות הבהירו כי "כבר ביום המחרת פירסמו הנהלת הבית חינוך הודעה מיוחדת לכל התלמידות ששכירות המקום בפארק לטרון ליד המוזיאון הצבאי - היה בשוגג ובחוסר ידיעה כלל".

סאטמר לטרון צה"ל העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד