י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"לא יכולה לדמיין שלא יהיה לשמוליק ת"ת"

ההורים בת"ת האידישאי יוצאים למאבק: העיפו ברזלים ליד ילדינו

הורי הילדים בתלמוד תורה היחיד בארץ באידיש לילדים מיוחדים, גילו כי למרות סיכונים חמורים שנשקפים לתלמידים מאתר בניה סמוך, שכמעט נפגעו במספר מקרים מצינורות ברזל ודליפת גז, טרם הוקצה למוסד אתר חילופי - ויצאו למאבק בניסיון לאפשר את פתיחת שנה"ל במועדה

ההורים בת"ת האידישאי יוצאים למאבק: העיפו ברזלים ליד ילדינו
תלמוד תורה. צילום ארכיון צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

סוער בירושלים: הורי ילדי ת"ת 'תפארת בנים' בעיר, הת"ת היחיד בארץ לילדים מיוחדים דוברי שפת האידיש, יוצאים למאבק מול העירייה, לאחר שהתברר כי ילדיהם שחשופים לסכנת חיים ממשית מעבודות בניה הצמודות לשטח הת"ת, לא יוכלו לפתוח את שנת הלימודים בעוד עשרה ימים, מכיוון שהעירייה טרם הקצתה להם מבנה חלופי.

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף לפני כשלושה שבועות כי עבודות הבנייה בצמוד לת"ת גרמו לפיצוץ צובר גז במתחם, כאשר רק בנס נמנע שם אסון כבד. פניות לעירייה לא הועילו עד כה, וההורים החליטו לצאת למאבק חסר פשרות - עד להקצאה מתאימה.

בוועד ההורים החליטו לפנות לראש העיר, ניר ברקת, כדי שיקבל אותם לפגישה ויתערב במשבר ויביא לפתרונו בתוך עשרת הימים שנותרו. במכתב, שתוכנו הגיע לידי 'בחדרי חרדים', כתבו ההורים כי: "הת"ת זוכה לזלזול מתמשך ומחפיר מצד פקידי העירייה, עד כדי הפקרתם של ילדינו והבאתם לכדי סכנת חיים מוחשית, ברורה ומיידית".

לדבריהם: "בית הספר זוכה על ידי עיריית ירושלים לפתרון ביניים ברמה נמוכה ומסוכן ביותר ומאז שהחלו עבודות הבניה סביב בית הספר על ידי קבלן של העירייה, חלה התדרדרות חמורה אצל ילדים רבים, הלוקים בהפרעות תקשורת וקשב וריכוז".

בהמשך המכתב שהגיע לידי 'בחדרי', זועקים ההורים על סכנת החיים הברורה שנשקפת לילדיהם המיוחדים בשל קיום העבודות, כשהם כותבים: "עפו צינורות ברזל כבדים על הכניסה המאולתרת לבית הספר שניות לאחר שעברו בה ילדינו וחבריהם ובנס של ממש ניצלו חייהם. כמו כן, לפני כשלושה שבועות הציף את בית הספר ריח חריף מאוד של גז. מסתבר שאחד הטרקטורים חתך צינור גז שאף אחד לא ידע על קיומו בסמוך מאוד לבית הספר. בשטח כלל לא היה מפקח בניה". 

"נאמר לנו במפורש על ידי אנשי המקצוע בשטח כי אם הקידוח היה מתבצע על הצובר עצמו הוא היה מתפוצץ, ובשל סמיכותו למבנה הת"ת הוא היה חלילה גורם בוודאות לאסון של ממש, שאנו כהורים מלאים בחרדות ולא ישנו לילות רק מהמחשבה שאסון כל כך כבד איים על ילדינו, כשאיננו יודעים אם קיימים צוברים נוספים הטמונים בהר וכך גם הקבלן או העירייה".

עוד כותבים ההורים לברקת: "כמשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים אנחנו מתמודדים גם כך עם מציאות כואבת ומורכבת, ואין ביכולתנו לשקוט יותר אל מול העוולה הזו שפוגעת בילדים ובמשפחות כולן. התנהלות העירייה מול ילדי תפארת בנים תמוהה ביותר, ואנו ההורים מרגישים שבמשך שנים מזלזלים בנו, ודוחקים אותנו לפינה, עד כדי פתיחה במאבק למען בריאותם הנפשית והפיזית של ילדינו".

אמא של שמוליק, ילד הלומד בת"ת, אומרת ל'בחדרי חרדים': "שמוליק הוא ילד מורכב. גם ככה העבודות על יד הת"ת גרמו לו לפגיעה קשה ולחוסר שקט בולט. הורידו להם מבנים ופירקו חדרים קריטיים לטיפול. אבל כעת אני נחרדת מהמחשבה שהוא ייאלץ להישאר בבית. אנחנו לא יכולים לשרוד את זה ואני לא יכולה לדמיין מצב שבו בעוד עשרה ימים לא יהיה לשמוליק ת"ת ללכת אליו".

'בחדרי חרדים' פנה לעיריית ירושלים בבקשת תגובה - וזו תפורסם על ידינו מיד כאשר תתקבל, ובמלואה.

תלמוד תורה ילדים מיוחדים עיריית ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד