י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הרמטכ"ל הגוראי מדבר

ביאליסטוצקי: "מקווה שלא יקבלו אצלנו ילד להורה עם סמארטפון"

עיוות היסטורי או תפיסה נאמנה של המציאות? • לאור מאבקי הרב ביאליסטוצקי, בחנוך ורדיגר - על ניהול נכסי תנועת פא"י ההיסטורית, הוא מסביר את גישתו • בראיון ל"מנדי וביתאן" אמר כי פא"י היא "מפלגה שהוקמה על ידי חסידי גור. לא היה שום הבדל בינה לבין 'אגודת ישראל'"

ביאליסטוצקי: "מקווה שלא יקבלו אצלנו ילד להורה עם סמארטפון"
הרב צבי ביאליסטוצקי צילום: סרג' אטלי, פלאש 90

"לא היה הבדל בין אנשי פא"י בתל אביב לאנשי אגודת ישראל", את הדברים הללו אומר הבוקר (ראשון) הרב צבי ביאלסטוצקי, מרבני חסידות גור, לאחר שעמד מאחורי עתירה לבית המשפט נגד חנוך ורדיגר - מי שהופקד עד עתה על ניהול נכסיה של תנועת פא"י (פועלי אגודת ישראל) - עתירה שהביאה לצו פירוק זמני.

כזכור, לפני מספר ימים החליטה השופטת עירית וינברג-נוטוביץ מבית המשפט המחוזי בלוד - לפרק זמנית את האגודה העות'מאנית 'הסתדרות פועלי אגודת ישראל', ולמנות מנהלים חדשים להסתדרות, על מנת להביא לתיקון הליקויים החמורים.

הרב ביאלסטוצקי, איש גור, שזכה לכינוי "הרמטכ"ל של גור בערד", מייצג בעתירה את רצונם של מייסדי פא"י, לדבריו, שחלקם היו מחסידות גור.

הבוקר הוא שוחח עם מנדי גרוזמן ואלי ביתאן, בתכניתם "מנדי ביתאן", ברדיו "כאן מורשת", התחנה החרדית של תאגיד השידור הישראלי. השניים ניסו להבין כיצד הוא רואה את דרכה של פא"י ההיסטורית ומהי לדעתו הדרך הראויה להנהיג אותה מעתה, באם אכן הוא ואנשיו ישיגו שליטה על מוסדות המפלגה.

"את פא"י הקימו בבית החסידים בגור. כולנו צאצאים של מייסדי פא"י, שהיו חסידי גור בלב ובנפש", הצהיר. הרב ביאלסטוצקי לא הבהיר האם כיום מדובר לדעתו בתנועה או מפלגה: "אנחנו נבריא את פא"י. נקים מוסדות", אמר.

מודעת כזב על פטירת שר הדואר. הידיעה בעיתון בימים ההם

במענה לשאלה האם במוסדות שיקימו יתקבלו בנים להורים שמחזיקים סמארטפון, השיב: "אני מקווה מאוד שלא".

הרב ביאלסטוצקי בדבריו טען כי בין פא"י לבין חסידות גור לא היו שום הבדלי גישה אידאולוגיים. "הייתה פא"י והייתה אגודת ישראל. שניהם היו ביחד. אחר כך היה פילוג מסוים, אבל אידאולוגית הם היו ביחד", אמר.

בין פא"י לאגודת ישראל פרצה מחלוקת תהומית לאחר שפא"י מינתה שר מטעמה בממשלה, הרב בנימין מינץ. במסגרת המאבק של אגודת ישראל בפא"י, הוזמן אמבולנס לכנסת כביכול בשל הרעה במצבו של מינץ, ובהמשך אף פורסמו מודעות אבל, בעודו חי. את המחלוקת הזו הסביר הרב ביאלסטוצקי בכך ש"תמיד יש יריבויות. בכל בית כנסת יש יריבויות".

הרב ביאלסטוצקי לא הסכים להגדיר את פא"י ההיסטורית כמפלגה שידעה להכיל גוונים שונים בחרדיות. "לא היה שום הבדל", טען. לדבריו, פא"י שימשה כארגון פועלים של 'אגודת ישראל' ". כשנשאל מה הסיבה שארגון זה רץ כמפלגה עצמאית לכנסת, השיב "כי היו צריכים להקים גוף שמאגד את אלה שעובדים".

פאי אגודת ישראל גור גור ערד סמארטפונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד