י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
'בין-הזמנים' ב'בחדרי חרדים'

מפת הדאצ'ה החרדי: מהעיירה וילאר השוויצרית ועד להישאר בבית

בשלושת השבועות של 'בין-הזמנים', מתרוקנים רחובות הערים החרדיות ונראה כי אין משפחה שלא נופשת ומחליפה כוחות | היעדים רבים ומגוונים וגם סגנונות החופשה שונים | מי נוסע, לאיפה ומתי? 'בחדרי חרדים' יצא לשטח ומשרטט את מפת הנופש של המשפחות החרדיות • מיוחד

חרדים מטיילים, אילוסטרציה
חרדים מטיילים, אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

האם נטוס לחו"ל, או דווקא נישאר לנופש בארץ? - בשאלה הזו מתחבטות משפחות רבות. הסיבות לכאן ולכאן הן רבות ומגוונות, 'בחדרי חרדים' בדק את מפת הנופשים ומביא לכם את נקודות הציון והסיבות לכך - של המשפחות, הזוגות ושאר הנופשים בימי 'בין-הזמנים'.

להישאר בארץ נשמע קרוב וזול

למרות שנראה אולי שכל עם ישראל נמצא בימי 'בין-הזמנים' בשדה התעופה, לא מעט משפחות חרדיות בוחרות להישאר בישראל ולנסוע לאחד היעדים בדרום או בעיקר בצפון.

עליזה שוורץ שיחד עם בעלה וחמשת ילדיה ארזו את המזוודות ונסעו לצימר בצפון מסבירה את הבחירה בנופש פה בצד הזה של הים: "מחירה של הטיסה לחו"ל יקר מאוד ויחד עם העובדה שנופש בחו"ל מצריך לקיחת שבוע חופש מהעבודה והעובדה שלא כל כך פשוט לצאת מהארץ הכריעו את הכף ואנחנו נסענו לצפון".

משפחת שוורץ המורחבת נסעה לצימר באחד מיישובי הלוויין סביב צפת: "כמשפחה חרדית אנחנו צריכים להיות קרובים לבית כנסת, לסופר כשר ולאטרקציות נפרדות והקרבה לצפת הקלה על העניין".

מאיר ושרה בארי מבני ברק בחרו לנפוש דווקא במלון. הם ארזו את הילדים והמזוודות ונסעו לכיוון ים המלח, שם שהו באחד המלונות. "רציתי לצאת לנופש מבלי צורך לעבוד. במלון מבשלים לי, מסדרים לי את החדר והאטרקציות מרוכזות במקום אחד", מסבירה שרה את הבחירה ל'בחדרי חרדים'.

יש אפשרות לנפוש גם בלי הוצאה גדולה

מלבד מלון או צימר יש לא מעט משפחות שבוחרות באופציה זולה יותר של החלפת דירות או שכירות של דירה של משפחה במחיר זול יחסית. טוהר לוי גרה בטבריה, אחת הערים המבוקשות ביותר לנופש. בחלק מהחופש היא משכירה את הבית שלה למשפחות שרוצות להחליף אווירה ובשבוע השלישי של 'בין-הזמנים' היא תחליף דירה עם משפחה ירושלמית.

"ירושלים זה החלום שלנו", מספרת טוהר, "הנסיעה לא פשוטה והשהות יקרה, כך שבמשך השנה אנחנו לא מגיעים לשם, אבל בתחילת החופש החלטנו שהשנה הולכים על זה. צחצחנו את הבית כמו לפסח, במשך רוב 'בין-הזמנים' נשהה אצל ההורים של בעלי שגרים בסמוך אלינו ונשכיר את הדירה שלנו לנופשים, אבל למשך שבוע אחד ארוך וכיף נעלה לירושלים ונחליף דירה עם משפחה משכונת נחלאות, שתקבל את הדירה שלנו בתמורה לדירה שלהם. אנחנו מתכננים לבקר כל יום בכותל ולקפוץ גם לגן החיות התנ"כי".

גם לטוס לנופש בחו"ל זה אופציה

בשנים האחרונות עם ירידת מחירי הטיסות, גילו גם לא מעט משפחות חרדיות את חו"ל. בטיולים מאורגנים או במסעות אישיים, בתחילה טסו רוב המשפחות לארצות אירופה המוכרות כמו שוויץ, צרפת או אנגליה, אך בתקופה האחרונה, כשהמחירים של הטיסות והשהות בארצות הללו עלו, גילתה החברה החרדית ארצות מוכרות פחות כמו גיאורגיה או בולגריה. חלק מהנופשים בוחרים לשכור דירות לשהות וחלקם מעדיפים דווקא מלון.

אביגיל ודוד סלע הם זוג צעיר שבחרו לטוס ולבלות את החופש של אביגיל וחופשת 'בין-הזמנים' של דוד דווקא בשוויץ. הם הצטרפו למשפחתו של דוד במלון בווילאר. אביגיל ודוד מספרים ל'בחדרי' כי ההחלטה לטוס התקבלה כשגילו את הפרש המחירים בין טיסה לשוויץ לנופש בצפון: "עשינו את החשבון שמחירה של חופשה בצפון כמעט זהה למחיר הטיסה והשהות בשוויץ והחלטנו שאם כבר יוצאים לחופש, נטוס ונהנה", סיפרו אביגיל ודוד.

"שוויץ היא יעד אידיאלי כיוון שהיא מתויירת מאוד ועל כן נוחה מאוד לתיירים, יש רשימת מוצרים כשרים של הקהילה היהודית שמפרטת אילו מוצרים ניתן לרכוש בחנויות הגויות וכמעט בכל עיר יש אפשרות למצוא מניין, מה שהופך את הטיול לחוויה נוחה וכיפית", הם הוסיפו.

דינה ואלי ל. לעומתם נסעו דווקא לבולגריה. הם בחרו בבולגריה ליעד בשל המחיר הנמוך יחסית והטיסה המהירה ליעד. "נכנסו לאחד מאתרי הדקה ה-90 וחיפשנו את היעד הזול ביותר במחיר הנמוך ביותר ובולגריה עלתה בגורל", סיפרה דינה.

דינה מספרת כי נופש בחו"ל לא זר לה ובשנה שעברה היא טסה במתכונת אחרת: "בשנה שעברה לא נסעתי ביחד עם אלי ואני הצטרפתי לנופש נשים מאורגן באיטליה, אני יודעת שזה טרנד שתופס תאוצה וזו חוויה מסוג אחר שמאפשרת העצמה נשית וכיף גדול, אני בטוחה שאחזור על כך".

להישאר בבית זה כל-כך נורא? לא בטוח

ויש גם את אלה שלא טסים או יוצאים. משפחת בן נעים החליטו השנה שאין כמו הנוחות של בית ולשם החיסכון הכלכלי החליטה להישאר בבית ולצאת לטיולים באזור מגוריהם: "העובדה שאנו לא צריכים לשלם על לינה מאפשרת לנו לספק לילדים אטרקציות יקרות יותר וכיפיות יותר. אנחנו גם זוכים להכיר את הרחוב שלנו כשהוא ריק ולפגוש משפחות שהחליפו דירות עם כל השכנים שלנו. אין ספק שגם זו חוויה אמתית".

טיול נופש משפחות חרדיות בין הזמנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד