י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הקרב על השבת מתחמם

דרעי: "ביבס חסר אחריות, שקרן ופופוליסט"

שר הפנים, אריה דרעי, מסיר את הכפפות מול יו"ר מרכז השלטון המקומי, שתקף אותו אמש על רקע המאבק על פתיחת המרכולים בשבתות, ומשיב נגדו אש בביטויים חריפים במיוחד

דרעי: "ביבס חסר אחריות, שקרן ופופוליסט"
דרעי וביבס בימים יפים יותר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הקרב על השבת חוזר לכותרות: לאחר ששר הפנים הודיע כי הוא מסרב לקבל את חוקי העזר המבקשים לפתוח מרכולים בשבת בערים מודיעין, ראשון לציון, חולון והרצליה, ולאחר שהדבר הוביל למתקפה קשה נגדו, משיבים הבוקר (שני) בסיעת ש"ס אש ומגיבים לראש עיריית מודיעין חיים ביבס שטען כי דרעי "סוחר בשבת כדי ליצור רווח פוליטי".

בלשכת שר הפנים, אריה דרעי, אומרים כי: "לצערנו הרב ראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, חיים ביבס, בחר כחלק מקמפיין הבחירות המקומיות שלו בהתנהלות חסרת אחריות, לא רצינית, פופוליסטית ורצופה בשקרים והכל מטעמים פוליטיים זולים".

עוד מסרו שם: "הצעת חוק העזר, כפי שהועברה על ידי עיריית מודיעין-מכבים-רעות לאישור שר הפנים, נעשתה באופן חובבני ולא מקצועי". זאת, מאחר והבקשה לא התייחסה לנתונים לבחינת התנאי בדבר סיפוק 'צרכים חיוניים', כפי שקובע החוק.

בנוסף, בקשת עיריית מודיעין לאשר את פתיחת כל סוגי החנויות בשבת ללא כל מגבלה על היקף בתי העסק או כל מדד אחר "מלמדים על חוסר מקצועיות ועל זלזול בחוק".

בלשכתו של דרעי ציינו כי: "אפילו עיריית תל אביב, בירת החילוניות של ישראל, ביקשה לפתוח מרכולים בלבד בשבת, בעוד חיים ביבס, ראש עיר חדשה יחסית, רוצה לפתוח חנויות בשבת בכל ענפי המסחר, לרמוס לחלוטין את העובדים ולהפוך מאות אנשים לפועלים שעובדים 7 ימים בשבוע, ללא שום יום מנוחה".

כך או כך, דרעי סופג ביקורת גם מתוך הקואליציה, בסיעת 'ישראל ביתנו' תקפו את שר הפנים דרעי ואף קראו לראש הממשלה להתערב ולהורות לשר הפנים "שלא לקדם החלטות שמעוררות קיטוב בין דתיים לחילוניים".

חה"כ עודד פורר אמר בעקבות החלטתו של שר הפנים אריה דרעי, לפסול את חוקי העזר העירוניים כי, "שמירת הסטטוס קוו וצביון החיים המקובל מעוגן בהסכמים הקואליציוניים ויש לכבד זאת. על ראש הממשלה להתערב ולהורות לשר הפנים שלא לקדם החלטות שמעוררות קיטוב בין דתיים לחילוניים, שוברות את הסטטוס קוו ומלבות מלחמות דת מיותרות".

לדברי פורר, "יש לאפשר לכל אזרחי המדינה לחיות בהתאם לאמונתו, לכבד את מסורת ישראל ולהנות גם מתרבות פנאי ומסחר באזורים ייעודיים לכך. לא ייתכן ששר הפנים יכפה באופן שרירותי את עמדתו הנוגדת את עמדת ראשי הערים ונציגי הציבור במועצה שנבחרו ברוב קולות".

כזכור, אמש שיגר יו"ר השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין חיים ביבס מכתב זועם לשר הפנים אריה דרעי בו הוא כינה את החלטתו להורות על סגירת המרכולים "התערבות פוליטית גסה" שלדבריו "מהווה משום חזרה לתקופות חשוכות אותן איננו רוצים להחזיר בעת הזו". ובעקבות כך מודיע ביבס כי, "בהמשך להחלטת הנהלות מרכז השלטון המקומי ומרכז המועצות האזוריות, בכוונתנו לפנות לבג"ץ על מנת לעצור את האיוולת ולהשיב את השפיות לתושבי מדינת ישראל בהקדם".

במכתב כתב עוד ביבס כי "השלטון המקומי מתנגד נחרצות לתשובת המשרד, ‏כפי שהועברה לרשויות המקומיות. אנו סבורים שכל אזרח, ‏בכל רשות מקומית,‏ רשאי ליהנות משירותי בתי ‏עסק שונים בשבת, ובתנאי שאושר חוק העזר הראוי במועצת הרשות המקומית,‏ וזאת ללא כל צורך בנימוקים מיוחדים נוספים". במשרד נימקו את התנגדותם בכך "שפניית‏ מנכ"ל‏ משרד‏ הפנים שבסימוכין ‏נעשתה ‏תוך‏ פגיעה‏ חמורה‏ בזכויותיהם‏ של ‏תושבי ‏מדינת ‏ישראל, ‏ובאיחור בלתי סביר בעליל, שאינו‏ מכבד‏ כלל ‏ועיקר‏ את ‏החוק ‏במדינת ‏ישראל, ‏שכן ‏חוקי ‏העזר ‏הללו ‏אושרו ‏כדין, ‏טרם ‏תיקון‏ החקיקה‏ בכנסת".

חוק המרכולים אריה דרעי חיים ביבס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד