י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
שינויים בצאנז

לראשונה בחסידות: קבלת קהל רק לגברים

בחצר חסידות צאנז נערכים לחודש אלול ובמודעה שפורסמה לחסידים הוחלט על קבלת קהל רק לגברים • לאור העומס - בכמה מקומות מכתת הרבי את רגליו ברחבי הארץ? • וגם: באיזה סדר נכנסים החסידים? 

הרבי מצאנז בקבלת קהל בחדרו בעיר אלעד. צילום: באדיבות המצלם
הרבי מצאנז בקבלת קהל בחדרו בעיר אלעד. צילום: באדיבות המצלם

האדמו"ר מצאנז, המכתת את רגליו בחודש אלול בקהילות צאנז ברחבי הארץ, יקבל לראשונה רק את הגברים ולא את הנשים וילדיהם - זאת עקב ריבוי קהל החסידים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לראשונה קבלת הקהל בצאנז תהיה רק לגברים ולא למשפחות, כפי שהיה עד היום וכמסורת בת עשרות שנים של הרבי הראשון - שהחל להגיע לכל עיר ועיר לקבל את חסידיו לרגל חודש הרחמים והסליחות.

בתחילה היו אלו הערים בני ברק וירושלים, אולם החסידות, שהתפתחה בעשר שנים האחרונות, והרבי שמכתת את רגליו, וכן קבלות הקהל שנמשכות שעות ארוכות מפאת הועמס הובילו לשינוי בהחלטה, והשנה קבלת הקהל תהיה רק לגברים מבני החסידות.

במודעה שפורסמה בחסידות מטעם לשכת האדמו"ר נאמר כי עקב ריבוי הקהל, קבלת הקהל תהיה רק לגברים. במודעה ציטטו את הגמרא במסכת ברכות: "נשים במאי זכיין? באקרויי בנייהו לבי כנישתא ובאתנויי גברייהו לבי רבנן ונטרין לגברייהו עד דאתו מבי רבנן".

כידוע בצאנז, כמסורת של שנים, נודד האדמו"ר החל מר"ח אלול אלול - לכל מעוזי החסידות בכל רחבי הארץ, ע"מ לקבל את קהל חסידיו מבני ברק, ירושלים, בית שמש, אלעד, ביתר עילית מודיעין עילית, פתח תקוה, צפת, טבריה וחיפה.

בבני ברק וירושלים האדמו"ר היה מגיע בעבר פעמיים, והחסידים מאשדוד מגיעים לבני ברק. יצוין כי קבלת הקהל נערכת לפי סדר הא' ב'.

חסידות צאנז קבלת קהל חודש אלול גברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד