י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
השעון מתקתק

ההכרעה החסידית שעשויה לפרק את הממשלה

האולטימטום שהציבה סיעת 'אגודת ישראל' עומד לפקוע, כשבג"ץ נמנע עדיין מלאשר או לדחות את בקשת הממשלה בנושא הבוער | בשלב זה נותרו ימים ספורים בלבד עד לשלב שבו ייאלצו ח"כי הסיעה החסידית לפרוש מהקואליציה, בצעד העלול להוביל לפירוקה של ממשלת נתניהו

ההכרעה החסידית שעשויה לפרק את הממשלה
פרוש וליצמן צילום: פלאש 90

המערכת הפוליטית במתח: שבועיים חלפו מאז המועד שהעניק בג"ץ למשיבים בעתירה נגד חוק הגיוס להגיב לבקשת המדינה למתן דחייה של שבעה חודשים לפני פקיעת חוק הגיוס - ובג"ץ טרם החליט האם לאשר את הבקשה.

המשמעות היא, שבאם תשובת בג"ץ לא תינתן תוך כמה ימים, ייאלצו חברי הכנסת של 'אגודת ישראל' לפרוש מהקואליציה, כשסגני השרים מאיר פרוש ויעקב ליצמן עוזבים את תפקידם במשרדי הממשלה, כהוראת מועצת גדולי התורה של סיעתם.

התפתחות כזו עשויה להוביל את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להכריז על בחירות מוקדמות. זאת, בהתאם לתמלילים שנחשפו לראשונה ב'בחדרי חרדים', בהם נשמע יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני, מצהיר בישיבת הנהלת סיעתו כי: "ראש הממשלה סירב ללכת על קואליציה בלי 'אגודת ישראל' בגלל המצב הפוליטי של 62 חברים בקואליציה, שלא מאפשר לנתניהו לתמרן בכזה מצב, בגלל שיש לו בעיות מבית".

כזכור, יו"ר 'אגודת ישראל', סגן השר ליצמן, הודיע בשעתו לראש הממשלה כי באם לא תינתן דחייה בבג"ץ בעניין חוק הגיוס עד לסיום מושב הקיץ של הכנסת, תפרוש סיעת 'אגודת ישראל' מהקואליציה 

אולם ימים לאחר מכן נחשף ב'בחדרי חרדים' כי למרות חופשתם של רבים מחברי ה'מועצת', נערך משאל טלפוני שבסופו הוכרע כי בשלב זה ימתינו חברי הכנסת עם הפרישה, עד לתחילת חודש אלול.

חוק הגיוס אגודת ישראל מועצת גדולי התורה יעקב ליצמן מאיר פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד