י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
החולים יכולים לנשום לרווחה

הושגו הסכמות: הסתיימה שביתת האחיות

לאחר יממה של שביתה ואיום בשביתה גם מחר, הסתיימה הערב שביתת האחיות לאחר שהושגו הסכמות על תוספת של מאות תקנים ותגבור האבטחה של הצוותים הרפואיים

הושגו הסכמות: הסתיימה שביתת האחיות
אילוסטרציה צילום: pixabay

סוף לשביתת האחיות: לאחר סדרת דיוני משא ומתן בין משרדי הבריאות, האוצר והסתדרות האחיות הוחלט על סיום שביתת האחיות, תגבור משמעותי לאבטחת צוותים רפואיים ותוספת תקנים למערכת הבריאות. בין ההבנות שהושגו ניתן למנות גם הוספת מאות תקנים חדשים למחלקות שונות והוסכם על מתווה למיגור האלימות במערכת הבריאות.

סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן בירך על הסיכומים וסיום השביתה ואמר: "הצלחנו להביא לתוספת משמעותית למערכת הבריאות תוך חיזוק הביטחון האישי של צוותי הרפואה".

גם מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב הצטרף לברכות ואמר כי "מדובר בהישגים חשובים מאוד גם עבור האחיות אבל גם עבור המערכת כולה".

יושב ראש ההסתדרות, אבי ניסקורן הוסיף גם הוא כי "בטיחותם האישית של הצוותים הרפואיים הוא מעל הכל. אני סמוך ובטוח כי הערב הבאנו בשורה למערך הבריאות בישראל שעושה לילות כימים למען האזרחים. ברצוני לחזק את יו"ר ההסתדרות האחיות אילנה כהן ופרוספר בן חמו יו"ר ארגון עובדי קופת חולים על מנהיגות יוצאת דופן. כמו כן ברצוני להודות לשר הבריאות ושר האוצר על הירתמותם לפתרון המשבר".

א.ב. אחות באחד מבתי החולים העמוסים בירושלים אמרה ל'בחדרי' בעקבות השביתה היום והיום לשביתה מחר, שכאמור בוטלה, כי היא לא חושבת ששביתה היא הפתרון: "את האמת? אני לא חושבת שהשביתה הזאת תעזור או תשנה משהו. צריך פה פתרון דו כיווני: מצד אחד תוספת תקנים כדי לא לקרוס מעומס העבודה, ומצד שני להבין שאנחנו - הצוות הסיעודי - בני אדם, ובבית חולים לפעמים יש ביורוקרטיה וצריך סבלנות. שני הצדדים פה תלויים אחד בשני, כי ברגע שיהיה תוספת תקנים ייתכן וזמני ההמתנה יקוצרו וכך אולי נוכל למנוע תגובות אלימות בגלל כעס ותסכול".

שביתה אחיות סיעוד בית חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד