י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מרגי תוקף את ליצמן:

"התפשר והשתפן על חשבון בריאות הילדים"

ח"כ מרגי מש"ס, תוקף את ליצמן לאחר שלטענתו "התפשר על בריאות התלמידים בתקנות המזון" • "לבושתי חשבתי שעדיין לפחות בנושא הבריאות אנחנו נמצאים במקום אחר אבל מסתבר שלא" • כזכור, שר החינוך בנט הכריע בהחרגת המזון המוגש בישיבות • צפו בוידאו מהוועדה

"התפשר והשתפן על חשבון בריאות הילדים"
יעקב מרגי וליצמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר וועדת החינוך, חה"כ יעקב מרגי (ש"ס) יוצא במתקפה כנגד סגן שר הבריאות חה"כ יעקב ליצמן לאחר שלטענתו התפשר על בריאות התלמידים בתקנות המזון שעלו לוועדת החינוך.

בדיון היום (שלישי) דנו חברי וועדת החינוך, בתקנות המתוקנות שהגיעו לאישור הוועדה לאחר הרבזיה שהגיש חה"כ יעקב אשר שביקש להחריג את הישיבות הקטנות - וכיום התקנות קובעות כי תאסר אך ורק מכירה של מזון לא בריא במוסדות החינוך בזמן שיותר הגשת מזון גם שאינו בריא לתלמידים.

חה"כ יעקב מרגי אמר בדיון: "הצבענו על התקנות ואז הוגשה רביזיה על אחד מחברי הכנסת (יעקב אשר א.ק.) שדרש שיפוי על העלויות שיוטלו על הישיבות הקטנות מאחר והם לא מתוקצבות".

מרגי הוסיף לשחזר את רקע הדברים: "אני התעקשתי והתנגדתי להחרגה שמתי את מבטחי בשר הבריאות / משרד הבריאות ובשר החינוך שלא יפקירו את בריאותם של הילדים ויישמו את תקנות המזון הבריא על כל מוסדות החינוך".

מרגי תקף בחריפות את סגן השר ליצמן ואמר כי: "אם יש קשיים לעסקן כזה או אחר או לנציג ציבור כזה או אחר, כמו שהוא (ליצמן א.ק.) יודע להשיג אותם בוועדת הכספים בסכומים גדולים יותר מזה לא ייתכן שמשהו שקשור לבריאות אנחנו מתפשרים".

מרגי הוסיף ותקף: "לקח שנה, לא רק שהתפשרו אלא גם השתפנו והביאו עכשיו תקנות שבלי שום קשר צריכים להיות. תקנות שבאות לפקח על המזון שנמכר במזנונים או בכל מיני גופים כאלה ואחרים". מרגי סיים את דבריו, "לבושתי חשבתי שעדיין לפחות בנושא הבריאות אנחנו נמצאים במקום אחר אבל מסתבר שלא".

כזכור, 'בחדרי חרדים' דיווח לראשונה כי בתום מאבק פוליטי ממושך שנמשך למעלה משנה, בעקבות החלטת שר החינוך להביא לאישור וועדת החינוך את תקנות המזון שקובעות כי מוסדות הלימוד יחויבו בהגשת מזון בריא- הגיעה הסאגה לסיומה.

שר החינוך נפתלי בנט הכריע לאחרונה בעד החרגת המזון המוגש בישיבות.

בשיאו של המאבק על יישום תקנות המזון במוסדות הלימוד, דרש חה"כ יעקב אשר (יהדות התורה) ממשרד החינוך להחריג את הישיבות הקטנות מן התקנות המוצעות, דבר שהוביל לקרב פנימי בסיעת 'יהדות התורה', כאשר בדגל התורה יחד עם סגן שר החינוך פרוש נאבקו בעמדת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן שתמך בתקנות המזון ללא החרגה של הישיבות.

במכתב ששיגר בזמנו שר החינוך נפתלי בנט ליו"ר ועדת החינוך חה"כ יעקב מרגי, ביקש בנט לקיים דיון בנושא עוד בטרם היציאה לפגרה כדי להכניס את התקנות עוד בשנת הלימודים תשע"ט.

במכתב כתב עוד בנט כי: "נוסח תקנות רחב אשר כלל מגבלות על כלל ספקי המזון במוסדות החינוך, לרבות אספקת מזון במוסדות החינוך באמצעות שירותי הסעדה. אולם, בעקבות רביזיה שהוגשה ע"י חה"כ החרדים צומצמו התקנות והן כוללות היום מגבלה על מכירת מזון בשטח בית הספר בלבד".

בכך הכריע שר החינוך בנט, בקרב הפנימי בתוך סיעת 'יהדות התורה' שבשיאה חתם סגן שר החינוך פרוש על הסתייגות שהגישו חברי 'דגל', מה שהוביל לזעם של ממש מצדו של סגן השר יעקב ליצמן שתמך בתקנות ללא החרגה.

בסביבת ליצמן סירבו להגיב לפניית 'בחדרי חרדים'.

יעקב ליצמן יעקב מרגי בריאות ועדת החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד