י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המרד הגדול > תגובת ההנהלה

בחורי 'חברון' נאלצו להתקבל מחדש, ולחתום מסמך

הסערה בישיבת הדגל הליטאית, שנחשפה לראשונה ב'בחדרי חרדים', ממשיכה להכות גלים גם בימי בין הזמנים • עשרות מבחורי 'חברון' נדרשו להתייצב בבית ראש הישיבה, שם הוחתמו על רשימת התחייבויות פרטנית, כתנאי לקבלתם מחדש • כל הפרטים על ההתפתחות החדשה בפרשה

היכל ישיבת חברון
היכל ישיבת חברון צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

פרסום ראשון: לאחר המרד בישיבת הדגל של עולם הישיבות, ישיבת 'חברון', שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', נדרשו במשך שבועיים בימי בין הזמנים בחורי וועד א' (בחברון בחורי שיעור א' נקראים ועד א'. ב.י.) בישיבה, לעלות לביתו של ראש הישיבה הגאון רבי יוסף חברוני, בכדי לחתום על מסמך התחייבות - כתנאי להמשך הישארותם בישיבה.

כפי שדווח בשעתו ב'בחדרי חרדים', בחורי ועד א' קיבלו מכתב, עליו הופיעה חתימתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, ובו נכתב: "כל בני וועד א' המתעתדים לעלות לוועד שני, עליהם לעבור תהליך קבלה מחודשת לישיבה".

כעת, כך נודע ל'בחדרי', במשך השבועיים האחרונים קיבלו שמונים בחורים מתוך 200 בחורי ועד א' שיחה ממספר חסוי, בה התבקשו להגיע בשעה יעודה ולהתייצב בבית הרב חברוני, שברחוב אגסי 4, בשכונת הר נוף בירושלים.

חלק מהבחורים, שהיו בנופש, הגיעו בימים אחרים, כאשר הצד השווה שאף בחור מאלו שהתבקשו להתייצב, לא נעדר, כאשר מתוכם שמונה בחורים לא התקבלו בחזרה לישיבה.

כפי שנודע ל'בחדרי', כל בחור קיבל שיחה אישית עם ראש הישיבה הנערץ, שהערב (רביעי) מחתן את בתו בחדר האוכל של הישיבה בגבעת מרדכי.

בסיום הראיון מחדש חתמו הבחורים על מסמך התחייבות, שכולל בין היתר להתפלל בישיבה שלוש תפילות, להיכנס לכל הסדרים בשיעורים, ולא להשתתף במחאות במידה ויהיו בהמשך - כאשר כמובן זה התנאי לחזרה לישיבה.

הסיבה לחתימה, כך על פי ההסבר שהגיע לידי 'בחדרי', היא שבאם דרישות אלו ללא תתמלאנה, לשום בחור לא תוכל להיות טענה כלשהי על סילוקו מהישיבה, שהרי חתם על המסמך ורק בתנאי זה נכנס בחזרה לישיבה.

(הגר"י חברוני עם רעו לראשות הישיבה הגר"ד כהן. צילום: קובי הר צבי)

שמונת הבחורים שלא התקבלו מחדש, כך נודע ל'בחדרי', קיבלו כל אחד הסבר אחר מהרב חברוני. חלקם על אי השתתפות בשיעורים, חלקם על שארגנו את המרד. לחלק אחר אמר רה"י שהם יכולים לעשות קידוש ה' מחוץ לישיבה.

לאחר סילוק הבחורים, ארגנו בקו הפנימי של הוועד מכתב התנצלות מרוב השיעור על החילול ה' שנגרם, בו התחייבו שלא להשתתף יותר בשום מרד ובמחאות בעתיד. כרגע שמונת הבחורים עדיין לא יודעים מה יעלה בגורלם בזמן הבא.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי הבחורים מהישיבות הקטנות העולים לוועד א' בישיבה, חתמו על סעיף חדש השנה, בו הם מתחייבים להחזיק נגנים בלי רדיו. זאת, בנוסף לסעיף שנוסף בשנים האחרונות על אי עשיית רישיון, שהביא למרמור גדול בישיבה ולהעפת בחורים.

ישיבת חברון הגרי חברוני העפת בחורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד