ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הסלמה בדרום

10 נפגעים במטח רקטות לשדרות, צה"ל תוקף

לאחר סדרת חילופי אש באזור, שיגרו מחבלים מרצועת עזה מטח של 8 רקטות לעבר יישובי הדרום, שגרמו לפציעתם של שמונה בני אדם ולנזקים

זירת נפילת רקטה בעבר. צילום ארכיון
זירת נפילת רקטה בעבר. צילום ארכיון

הסלמה נוספת בדרום הארץ: מטח רקטות שוגר מרצועת עזה לעבר שדרות והמועצה האזורית שער הנגב, שגרם לפציעתם של עשרה בני אדם בשדרות. גבר כבן 34 במצב קל עד בינוני עם חבלות בגפיים משברי זכוכיות וגבר כבן 20 במצב קל עם חבלות בגפיים פונו על ידי מד"א לבית החולים ברזילי באשקלון.

בנוסף, שמונה נפגעי חרדה מטופלים במקום על ידי צוותי מד"א ואיחוד הצלה, בהם 2 נשים בהריון שנתקפו צירים, לאחר שאזעקות נשמעו באזור.

צוותי כיבוי פועלים בשריפה בדירה ומעורבות דליפת בלוני גז בדירה בשדרות בעקבות נפילה.

צילום: דליה הראל, מורה לחינוך מיוחד ומתנדבת בצוות חירום שדרות

ישנם כ-4 מוקדים בשדרות בהם דווח על נפילות, אך לא ידוע כמה מהמוקדים של נפילת רקטות וכמה מוקדים כתוצאה מנפלים של מערכת כיפת ברזל.

לביה"ח ברזילי הובאו על ידי מד"א שני פצועים, בן 54 עם דימום ברגלים וחשש לרסיס בראש וביד; ילד בן 13 חשש לרסיס ברגל ונפגע חרדה. ישנם עוד 2 פצועים קל בדרך לבית החולים.

מעיריית שדרות נמסר כי ישנם מספר מוקדים בעיר בהם דווח על נפילות, אך לא ידוע כמה מהמוקדים של נפילת רקטות וכמה מוקדים כתוצאה מנפלים של מערכת כיפת ברזל. עובדים סוציאליים מאגף הרווחה יחד עם מטפלים של מרכזי חוסן הגיעו לזירות השונות ומעניקים טיפול לתושבים.

מוקדם יותר היום הוחלט בפיקוד הדרום על הגברת הכוננות וסגירת מספר צירי תנועה במרחב עוטף עזה. זאת, יממה לאחר שבוצע ירי מעמדת חמאס בגבול הרצועה וצה"ל חיסל שני מחבלים, היום (רביעי) בשעות אחר הצהרים, ולאור הצהרות חמאס וזיהוי פינוי מוצבים של הארגון.

לא חלפו מספר שעות, ומחבלים ביצעו אכן פיגוע ירי לעבר עובדים בגבול רצועת עזה. זמן קצר לאחר מכן אותרה פגיעת ירי בטרקטור אזרחי, שעסק בעבודות הקמת המכשול במרחב גדר המערכת בצפון רצועת עזה.

בתגובה לירי הצלפים, תקף טנק של צה"ל עמדה של ארגון הטרור חמאס, בצפון הרצועה. כאמור, העמדות פונו ואיש לא נכח בעמדה בעת התקיפה, כך שלא היו נפגעים בתגובת צה"ל.

מאז שעות הבוקר, פעלו לוחמי האש בסיוע של צה"ל, רשות הטבע והגנים ורבש"צים בגזרת עוטף עזה, באחד עשר שריפות כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו מרצועת עזה, על כל השריפות הושגה שליטה.

גבול רצועת עזה חמאס ירי ארטילרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד