י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
צפו במתקפת התגובה בעזה

הדרום בפאניקה: 10 נפגעו מרקטות עזתיות

לאחר תקופה של שקט יחסי, שב גבול הדרום לבעור: עשרות רקטות נורו מרצועת עזה לעבר ישראל והתפוצצו ביישובי העוטף ומחוצה להם | לפחות עשרה בני אדם נפגעו מהרקטות | צה"ל פתח בתקיפה אווירית אינטנסיבית על יעדים בעזה | על יישובי האזור הוטלו מגבלות שונות

הדרום בפאניקה: 10 נפגעו מרקטות עזתיות
צילום: אלישיב בוחבוט

ושוב, יישובי הדרום נאלצים להתמודד עם הסלמה מול רצועת עזה, המשבשת את שגרת חייהם: בשעה זו (רביעי) צה"ל תוקף יעדים ברצועת עזה, בתגובה לשיגורן של עשרות רקטות לעבר ישובי העוטף.

שש מהרקטות התפוצצו בעיר שדרות וגרמו לכעשרה נפגעים. חלק מהרקטות יורטו על ידי כיפת ברזל.

ההסלמה הובילה את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להודיע כי יכנס בסביבות חצות הלילה התייעצות ביטחונית בקריה בתל אביב עם שר הביטחון, הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראש המל"ל.

בעקבות ההתפתחויות, פרסם צה"ל הנחיות חדשות לתושבי עוטף עזה: התכנסות עד 300 איש בשטח סגור ועד 500 איש בשטח פתוח. הקייטנות יתקיימו מחר במרחבים מוגנים בלבד והעבודות החקלאיות תתקיימנה באישור בלבד.

שתיים מהרקטות ששוגרו לעבר שדרות, יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל, אולם האחרות נפלו והתפוצצו בישראל. כאמור, שש מהן, בעיר שדרות.

לפני שעה קלה החל צה"ל בסדרת תקיפות ברצועת עזה, ובמקביל הודיעו ברשויות הסמוכות לגדר כי צפויים להישמע פיצוצים וכי יש להימצא בסמיכות למרחבים מוגנים.

ואכן, לאחר מספר דקות הופעלו אזעקות במועצה האזורית חוף אשקלון ובמועצה האזורית אשכול. עד כה לא דווח שם על נפגעים.

חלק מהנפגעים בשדרות פונו לבית החולים 'ברזילי' באשקלון, שם נמסר על בן 54 סובל מדימום ברגלים וחשש לרסיס בראש וביד; ילד בן 13 עם רסיס ברגל ונפגע חרדה; בן 23 עם רסיס בכף רגל ימין ובן 42 נפגע חרדה. בנוסף, שתי נשים בהריון נפגעו אף הן מחרדה.

מאוחר יותר מסר צה"ל כי הלילה תקפו מטוסי קרב 12 מטרות טרור לאורך רצועת עזה. בין היעדים היו מפעל לייצור רכיבים המיועדים לבניית מנהרות ולוחות בטון למנהרות, פיר מנהרת טרור ימית במרחב החוף, וכן יעדי טרור במספר מתחמים צבאיים, ביניהם אתרים לייצור אמצעי לחימה ורקטות ומתחם צבאי המשמש כמחסן לוגיסטי מרכזי.

התקיפה בוצעה בתגובה לשיגורים לעבר שטח ישראל וירי לעבר כלי הנדסי של צה"ל מוקדם יותר היום. "ארגון הטרור חמאס ממשיך בפעולות הטרור נגד כוחות צה"ל ותשתיות הביטחון ובניסיונותיו לפגוע באזרחי ישראל" נמסר. "ארגון הטרור חמאס אחראי לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא שיישא בהשלכות לפעולות הטרור המופעלות על אזרחי ישראל".

בצה"ל הדגישו כי הם רואים בחומרה את פעילות הטרור של חמאס. "צה"ל ערוך למגוון תרחישים ונחוש להמשיך לבצע את משימתו להגן על אזרחי ישראל".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד