י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מצמרר: בנו של הפצוע משדרות מספר > צפו

"אבא צעק לי, ראיתי שיוצא לו מלא דם מהיד"

שלו לוי, בנו של אבי לוי שנפצע מפגיעת רקטה אמש בשדרות, מספר מחדרו של אביו בבית החולים על הרגעים הבלתי אפשריים שעם התפוצצות הרקטה בבית המשפחה, העשן והאש בחדרה של אחותו, וכיצד ניסה להזעיק עזרה לאביו שותת הדם • ובינתיים: בחמאס מאיימים ב"פיצוץ גדול"

"אבא צעק לי, ראיתי שיוצא לו מלא דם מהיד"
בנו של הפצוע מספר צילום: דוברות בית החולים ברזילי

על רקע המתיחות הגוברת בדרום, המעוררת אף חששות לעימות צבאי, הגיעה לידי 'בחדרי חרדים' עדות מצמררת מכלי ראשון על המחיר הכבד שגבו הרקטות אמש בשדרות.

הילד שלו לוי, בנו של אבי לוי שנפצע מרסיס רקטה בידו ונותח בלילה, מספר על הרגעים הקשים ומעוררי האימה שחווה כאשר אביו נפצע לנגד עיניו עם נפילת הרקטה.

"הייתי בחדר, שיחקתי. פתאום היה 'צבע אדום' ואבא אמר לי להישאר בממ"ד ולא לצאת ממנו, והוא בא. כשנגמר הצבע האדום, אני נשארתי והוא יצא. אחרי כמה שניות הגיע עוד צבע אדום, ואז ישר בום", מספר שלו.

"כשיצאתי לבדוק מה קורה, ראיתי שבחדר של אחותי יש עשן ואש. התקדמתי לכיוון הסלון, ואבא צעק לי: 'צא מהר מהבית'", מוסיף הילד, שנאלץ להתמודד עם סיטואציה בלתי אפשרית.

"כשהוא אמר לי את זה, ראיתי שיוצא לו מלא דם מהיד, ויצאנו מהר לבחוץ. והוא אמר לי תחפש משהו לחסום את היד. מצאתי מטלית על הרצפה, וקשרתי לו את היד וביקשתי עזרה מהשכנים, שיבואו", הוא אומר.

מאז אמש שיגר חמאס 180 רקטות אל עבר ישראל, חלקן פגעו פגיעות ישירות בבתים בשדרות ואף גרמו לפציעתם של כמה אנשים. רוב הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים וכשלושים מהן יורטו על ידי מערכת 'כיפת ברזל' בתגובה, תקף צה"ל כמאה וחמישים מטרות ברצועה.

לבית החולים ברזילי פונו אתמול 23 נפגעים לאחר התפוצצות הרקטה בשדרות. אבי לוי בן ה-54 שעבר ניתוח כלי דם מורכב ביד.

בנוסף, ארבע נשים הרות פונו במצב טוב ואושפזו להשגחה. שני נפגעים עם כאבים בחזה אושפזו במחלקה פנימית והשאר עם חרדה ופגיעות אורטופדיות.

כאמור, עד כה תקף צה"ל ברצועת עזה כ-150 מטרות. דובר צה"ל מסר כי הסתיימה תקיפת מטוסי קרב של צה"ל בה נתקפו מספר מטרות טרור נוספות לאורך רצועת עזה ובהן מתחם צבאי של גדוד מזרח רפיח, פיר של מנהרת לחימה מערבית לג'באליה וכמו כן שתי מנהרות לחימה שנמצאות בסמוך לחוף במרכז רצועת עזה, השייכות לארגון הטרור חמאס.

התקיפות הנרחבות שביצע צה"ל הביאו לפגיעה והשמדה של כ-150 מטרות צבאיות ואסטרטגיות של ארגון הטרור חמאס ומהוות פגיעה קשה בארגון הטרור חמאס.

במקביל, רשת אל ג'זירה דיווחה הבוקר כי חמאס מאיים בפיצוץ גדול, אם תמשך המתקפה הישראלית ברצועה. בדיווח, ציטטה הרשת הקטארית את הודעת הארגון שאמר: "המשך התוקפנות והמצור על עזה עשויים להוביל לפיצוץ גדול".

"הגברת ההפצצות על עזה והפגיעה באזרחים הן מזימה וישראל תישא באחריות להשלכות ותשלם את החשבון על פשעיה", הוסיפו בחמאס, כפי שצוטטה ההודעה באתר 'ynet'.

כזכור, מוקדם יותר הבוקר אמר גורם צבאי בכיר בשיחה עם כתבים צבאיים כי "אנחנו מתקרבים למערכה בעזה, שבה חמאס יוכה מכה קשה. צה"ל מתגבר משמעותית את הכוחות בדרום ומכין את המשך התגובה שלו".

לדברי אותו בכיר: "חמאס יבין כבר בשעות הקרובות שלא בטוח שהוא בחר בכיוון הנכון". הבכיר הוסיף כי "אנחנו לא משחקים מטקות עם החמאס בחוף הים. זה לא כוחות. בהליכה על החבל בעזה הנטייה של הלוליין הבוקר היא לכיוון מערכה".

הגורם הבכיר התייחס גם ‏לחיסול צלפי חמאס שלשום, ואמר כי "לא בטוח שזו הייתה טעות. לא ידענו על תצוגת הנשק ולא כדאי לו לעשותם על הגדר". לדבריו, "אם נלך למערכה משמעותית, נפנה יישובים עד לטווח הארבע קילומטר - ולא נמתין לסוף המערכה. קדושת החיים מעל הכל".

הפצצה ישראלית ברצועה אמש. צילום: רויטרס

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, פרסם הודעה בה קרא לחברי הקבינט המדיני-ביטחוני: "הגיע הזמן לצאת לפעולה או מבצע בעזה. צריך להכות את הטרור ולהחזיר את החיים למסלולם. אנחנו מצידנו ניתן את מרחב הפעולה והזמן שצריך לצבא ולקובעי המדיניות על מנת להשיב את השקט לאזור".

במהלך הלילה, שתי עובדות זרות נפצעו קשה וקל במועצה האזורית אשכול. בשעה 5:32 התפוצצה רקטה בחממה במועצה האזורית אשכול, צוותי מד"א פינו עובדת זרה ממוצא תאילנדי עם פציעות בחזה ובגפיים במצב בינוני-קשה. היא נפגעה מרסיסים והועברה לבית החולים 'סורוקה', כשמצבה מוגדר קשה.

כמו כן, במהלך הלילה נשמעו למעלה מ-15 אזעקות באשכול. כיפת ברזל יירטה טילים שסיכנו אזורים מיושבים. פגיעה ישירה בחממות מחוץ ליישוב עם נפגעים. בהתאם להנחיות הצבא, אין פעילות במסגרות החינוך למעט שלושה יישובים באשכול שהוחרגו.

בנוסף, במהלך הבוקר הוזעקו שוטרי וחבלני משטרת ישראל אל זירת נפילה בבניין מגורים שבהליך בנייה בעיר שדרות, שם אותרה נפילת רקטה. כוחות המשטרה וחבלני המשטרה טיפלו בזירה תוך איסוף ממצאים.

זירת פגיעה בשדרות. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עיריית חיפה הכריזה הבוקר על פתיחת מוקד אירוח למשפחות וילדים מהדרום. מוקד האירוח מרכז פניות של תושבי העיר חיפה המעוניינים לארח משפחות מהדרום בביתם, ומתווך בינן לבין משפחות מהדרום המעוניינות להתארח בעיר.

בנוסף, יעניק המוקד מידע על פעילויות תרבות ופנאי, בהם מוזמנים המשפחות מהדרום להתארח ללא תשלום, בכל רחבי העיר חיפה. כמו כן, המוקד יפנה משפחות וילדים הזקוקים לסיוע רגשי - לפסיכולוגים ולעובדים הסוציאליים.

במקביל, החלה העירייה בהיערכות לוגיסטית אשר כוללת הקמת מאגר תורמים (לרבות ארוחות) ומתנדבים, ריכוז מוסדות המזמינים לארח משפחות בחינם, תכלול צרכי תרומות וסיוע למשפחות מתארחות ומארחות, אירוח תנועות נוער , שילוב ילדים במערכת הקייטנות בגני ילדים ובתי הספר, שילוב באירועי תרבות וספורט ועוד.

ובינתיים, הפעילות בבריכות השחייה ביישובי הדרום נמצאת תחת מגבלות. התחבורה ציבורית באשכול פועלת כרגיל. בהנחיית פיקוד העורף הופסקה הבוקר תנועת הרכבות במקטע אשקלון-שדרות. לפי שעה, רכבות מצפון יסתיימו בתחנת אשקלון, ורכבות מדרום יסתיימו בתחנת נתיבות.

במקביל, מצה"ל נמסר כי בהתאם להערכת המצב נקבעו ההנחיות הבאות לעורף:

עבודות חקלאיות לא מאושרות, אין לימודים, חוף זיקים סגור לציבור, כל התכנסות במרחב עוטף עזה (0-7 ק"מ) תהיה מוגבלת בשטח סגור ל- 300 אנשים. לא תתאפשר התכנסות בשטחים פתוחים, שירותים לאזרח יפעלו במתכונת מצומצמת, חל איסור לאזרחים להגיע למרחב המכשול, רכבת ישראל מקו אשקלון שדרות סגורה.

במשטרה שבים ומזכירים הבוקר לציבור: לא להתקרב לזירות נפילה, לדווח למוקד 100 של המשטרה על כל אירוע חריג.

בצד הערבי מדווחים על שלושה הרוגים מתוכם אשה בהריון ובתה כבת שנה וחצי ומחבל חמאס בן 30 שחוסל ברכבו בתקיפה ישירה של צה"ל לאחר שיגור רקטות. בנוסף דיווחו הפלסטינים על לפחות 20 פצועים במצבים שונים.

שליח האו"ם למזה"ת עושה הכל כדי לסיים את הסבב הנוכחי ולהביא לרגיעה. מצרים בתמונה גם היא אך לא באופן אינטנסיבי. החשש הוא שהטווח יגדל או שאחד מהצדדים יעשה טעות ושני הצדדים יוכלו למצוא את עצמם במקום שהם לא רצו להיות בו.

הסלמה בדרום עוטף עזה חמאס רקטות בית חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד