ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

איך בוחרים מסלולי טיול בצפון

עבור חלק גדול מתושבי הארץ, נסיעה לצפון כרוכה בשעות ארוכות של נסיעה ברכב או בתחבורה ציבורית • מדי סופ"ש, רבבות מכוניות עושות את דרכן לאזור הצפון, בצפייה ליהנות מחופשה חלומית באחד מהאזורים היפים בארץ

איך בוחרים מסלולי טיול בצפון
צילום: ארנולד בר

לפני היציאה, כדאי לבחור מסלולי טיול בצפון שמדברים אליכם ואל בני המשפחה, ויעשירו את מכלול החוויות שאיתן תחזרו הביתה.

מסלולי טיול חלומיים בין נופים מרהיבים

בחירה של מסלולי טיול בצפון איכותיים יכולה לשדרג את החופשה שלכם ולהעשיר את חווית הבילוי באופן משמעותי. שווה לארגן מראש טיולים בצפון שיכללו גם מסלולי הליכה בצפון, כולל ביקורים באתרים כמו: נחל אל על, בריכת המשושים, חבצני, ג'לבון ועוד. טיול בצפון הארץ עשיר ומהנה חייב לכלול ביקורים באתרים כמו ג'לבון, חצבני, או מסלולים בצפון נוספים כמו בריכת המשושים, נחל אל על, מפל התנור, נחל עיון ואחרים.

נחל ג'ילבון

הבחירה של מסלולי טיול בצפון אמורה להתאים לכל הצועדים. מסלול הטיול בנחל ג'לבון משלב קטעים יבשים ורטובים. בימים חמים, זה ממש תענוג לטייל לצד הנחל שיש בו הרבה קטעים מוצלים ושפע של מים. תחילת המסלול היכן שמתחיל הנחל, בפלגים שלמרגלות הר שיפון והר אביטל. הפלגים מתלכדים ויוצרים ערוץ ראשי בעל קירות זקופים, בריכות ומפלים. אחרי שעוברים את ה"קניון" מגיעים לאחת האטרקציות המפתיעות של המסלול: קשת אבן מקסימה, שנוטפים ממנה מים שיוצרים מפל מספיק גדול המאפשר למטיילים, לשבת מאחוריו או לשחות לידו.

נחל אל על

תנשמו עמוק את האוויר הנפלא כשאתם מגיעים לאזור של היישוב אבני אית"ן. אל תדאגו, לא נכנסתם בטעות לאחת האגדות של האחים גרים, פשוט עליתם על מסלול לנחל אל על, ועברתם דרך שמורה יפהפייה, המשמשת כביתם של בעלי חיים שלא ממש יוצא לכם להיתקן ביומיום. זאבים, לוטרות, שפני סלע, חמורים ודורבנים חיים להם בשלווה והרמוניה באחד האזורים היפהפיים באזור הצפון. מסלול הטיול מתחיל בתצפית על החרמון והאזור כולו. במהלך המסלול, תפגשו את המפל השחור, הנופל מגובה 8 מטרים ואת המפל הלבן, אשר נופל מגובה של 14 מטרים. בהמשך תעברו דרך בריכות מקסימות הכוללות פינות חמד.

נחל החצבני

נחל חצבני מתחיל בארץ שכנה, לבנון בדרך לזרימה בירדן. כאשר אתם מגיעים לצפון, אתם יכולים להתלוות למסלול שלו וליהנות מכמה שעות של שלווה בשמורה ששום דבר לא השתנה בה מאז שנבראה. הנחל זורם ליד הצמחייה העבותה, בין סלעים שהוחלקו במים ומעליו עצים המעניקים צל למטיילים ולמבקרים במקום. הטמפרטורה בשמורה נעימה לעומת החום הכבד השורר בסביבה. טיול בצפון הארץ איכותי חייב לכלול את המסלול של נחל חבצני.

בריכת המשושים

מסלולי טיול בצפון הכוללים מקומות כמו בריכת המשושים, תמיד מושכים אליהם מטיילים המבקשים ליהנות מחוויית טיול שונה ומרתקת. למטיילים מוצעים שני מסלולים, אחד קצר ושני ארוך, כשפסגת הטיול, היא בריכת המשושים שהטבע יצר את העיצוב שלה ללא עזרת יד אדם.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד