י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מגיבים ל'בחדרי'

חברי מועצת העיר החרדים: "הסתה פראית; דה לגיטימציה לילדים"

חברי המועצה החרדים בעיר אשדוד, מגיבים 'לבחדרי חרדים' על סרטון ההסתה שפורסם • "מעשה שלא יעשה וראוי לכל גינוי"

חברי מועצת העיר החרדים: "הסתה פראית; דה לגיטימציה לילדים"
ד"ר יחיאל לסרי, ראש העיר אשדוד צילום: פוטו בי, פלאש 90

הקהילה החרדית באשדוד מזועזעת מסרטון שיצר אחד המועמדים לראשות העיר, המבקש להדיח את ראש העיר המכהן ד"ר יחיאל לסרי ובו נעשה דה-לגיטימציה בוטה לציבור החרדי המקומי.

בסרטון, המוגש בתרגום לרוסית לציבור הרוסי המקומי, נראים ילדים חרדים המבלים במקומות שונים בעיר וזוגות חרדים המטיילים בפארקים בעיר, ברמזו כי החרדים 'משתלטים' על המרחב הציבורי כשברקע נשמע ראש העיר ד"ר לסרי במסיבת השקת הקמפיין המבטיח כי הסטטוס קוו בעיר יישמר.

מ"מ ראש העיר ויו"ר ש"ס אשדוד הרב אבי אמסלם אמר בתגובה ל'בחדרי' כי מדובר בחציית קוים אדומים: "הסרטון הזה נועד ללבות את השנאה והפלגנות שיצרו מועמדים פוליטיים בעיר רק בשם הפוליטיקה הקטנה. זו הסתה פראית. אני מגנה את הדה-לגטימציה שנעשה נגד הילדים החרדיים באשדוד. ילד חרדי שווה לילד מהמגזר הכללי. אני קורא לכל המועמדים על ראשות העיר לנהל קמפיין מכובד, נקי וחף מניחוח אנטישמי".

חבר מועצת העיר מטעם יהדות התורה הרב אפרים וובר אמר בשיחה עם 'בחדרי', כי מדובר בהסתה חמורה כלפי הילדים החרדיים באשדוד: "יש קווים אדומים לוויכוח פוליטי. אבל הקו האדום נחצה היום. להציג בילוי לגיטימי של ילדים חרדים בפארקים בעיר כ'השתלטות חרדית על אשדוד' זהו מעשה שלא יעשה וראוי לכל גינוי. לילד חרדי מגיע לחיות בעיר כמו לכל ילד אחר", אמר.

חבר מועצת העיר מטעם יהדות התורה הרב יעקב טסלר אמר בשיחה ל'בחדרי': "אני מזועזע מהניחוח האנטישמי העולה מהסרטון הזה היוצר דה-לגיטימציה לילדים החרדים. זה הסגנון של 'דה-שטירמר' של שנות ה-30, אז בחרו להאשים את היהודים בהשתלטות על העולם. אני קורא לכל המועמדים בבחירות הללו לא להעמיק את השנאה ולא לפלג את המרקם העדיין המתקיים מזה שנים בעיר אשדוד, בשם המאבק הפוליטי".

ראש עירית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי מסר בתגובה ל'בחדרי': "היום נחשפתי לסרטון מביש של אחד מהמתמודדים לראשות העיר שלא היה מבייש ארגונים אנטישמיים בחו"ל. אמרתי כבר ואני חוזר ומדגיש שמי שנוהג בחוסר אחריות, מסכסך בין אוכלוסיות בעיר ומשמיץ את התושבים - לא יכול להיות ראש עיר של אשדוד, עיר שחיים בה יחדיו זה לצד זה קבוצות שונות ומגוונות מהאוכלוסייה בישראל. מן הראוי שהסרטון הזה יוסר מיידית מקמפיין הבחירות ועל המתמודד להתנצל בפני התושבים".

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) אמר אף הוא כי "הסרטון הזה מזכיר תקופות אפלות בהיסטוריה של העם היהודי. לכל ילד במדינת ישראל מגיעה הזכות לנשום, לבלות, לחיות. הדה לגיטימציה שנעשה כאן לציבור החרדי הוא נוראי ומחפיר. אני מגנה זאת בכל תוקף. עם כל הכבוד למחלוקות פוליטיות, אין מקום לשיח אנטישמי שכזה".

גם בקבוצות פעילים של כצנלסון מחאו נגד סרטון ההסתה. אחר התומכים כתב: "אני נגד התחרדות העיר אבל גם נגד רדיפת אוכלוסיות, יש לעצור התחרדות העיר ולא חלילה להוציא אותם להורג".

הסתה אשדוד ילדים חרדים דה לגיטימציה יחיאל לסרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד