י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עליה בסיכון למחלות לב

מחקר חדש קובע: מסוכן לישון הרבה

מחקר חדש גילה את מה שאמר הרמב"ם כבר לפני כ-1000 שנה - לא טוב לישון הרבה ועל פי המחקר זה אפילו מסוכן 

מחקר חדש קובע: מסוכן לישון הרבה
Pixabay

ינשופי לילה, המחקר הבא הוא בעבורכם: תוצאותיו של מחקר חדש שערכו חוקרים מאוניברסיטאות לידס ומנצ'סטר שבארצות הברית גילה כי יותר מ-8 שעות שינה בלילה עלולות להיות מסוכנות ומעמידות את הישנים בסיכון גבוה פי 44 לחלות במחלות לב ביחס לשאר האוכלוסיה.

המחקר, שפורסם באתר 'ישראל היום', קבע כי ההפרשים הגבוהים במספרים נובעים מהפרעות בנשימה או בשל העובדה שאדם שלאדם שישן הרבה נותר מעט זמן לפעילות פיזית וספורט וכך נוצרת הפגיעה הלבבית שבסופו של דבר משפיעה על איכות החיים.

"מדובר כאן במידע שיש לו השפעה רחבה מאוד על בריאות הציבור של כולנו. אנחנו מראים ששינה מוגזמת פוגעת בלב", אמר ראש צוות החוקרים, ד"ר צ'ון שינג קווק. "לדעתי במקרה שבו האדם ישן יותר משמונה שעות באופן עקבי, הרופאים צריכים לשקול את מצב בריאותו ולהניח שהוא במצב לא טוב מבחינה לבבית.

כמו כן מצבו לא טוב מבחינת החשיפה לגורמי סיכון קרדיווסקולריים ודום נשימה בשינה. מצאנו שלאנשים כאלו יש לא פעם הפרעת שינה רצינית בעקבות בעיות נשימה", הוא הוסיף.

כידוע, אומנם מדובר במחקר חדש, אך ההמלצה על שינה מועטה באופן יחסי שלא תעבור את ה-8 שעות בלילה אינה חדשה, וכבר לפני כ-1000 שנים המליץ הרמב"ם לאדם מבוגר לישון עד 8 שעות בלילה.

שינה לילה רמב"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד