י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מתחזה ליישומון 'צבע אדום'

החמאס מפיץ רוגלה במטרה להשתלט על סלולריים של ישראלים

חברת מודיעין הסייבר Clearsky מתריעה כי החמאס מנסה להשתיל תוכנות רוגלה בטלפונים הניידים של ישראלים על ידי אפליקציה המתחזה לאפליקציית "צבע אדום" • בנוסף, הופץ קובץ המתחזה לטופס ההצטרפות לשירותי סלקום TV • ההערכה היא כי המתקפה תוזמנה לימים אלה על מנת להפיל בפח כמה שיותר ישראלים תוך כדי מתקפת הרקטות

החמאס מפיץ רוגלה במטרה להשתלט על סלולריים של ישראלים
אפליקציית צבע אדום צילום: מתוך גוגל Play

חברת מודיעין הסייבר הישראלית Clearsky חושפת הערב מבצע במסגרתו מנסים אנשי חמאס להשתיל רוגלות בטלפונים ניידים של ישראלים. אל האפליקצייה הזדונית מפנה אתר אינטרנט מזוייף המתחזה לאתר "צבע אדום" הישראלי, ממנו ניתן להוריד את אפליקציית ההתרעות הפופולארית. על פי חוקרי האבטחה של חברת Clearsky יתכן ומתקפת הסייבר נמצאת רק בשלביה הראשוניים ותפיסה זו עשויה לסכל הדבקתם של ישראלים. ב- Clearsky מדגישים כי יתכן וההפנייה להורדת האפליקציה תתבצע באמצעות פרופילים מזוייפים בפייסבוק ובוטנטים בטוויטר.

בועז דולב, מנכ"ל Clearsky הסביר את פעולת הנוזקה: "במסגרת פעילות הניטור שלנו במרחב הסייבר, המספקת ללקוחותינו התרעות על אפשרויות תקיפה ומסייעת להם להתגונן מפניהם, גילינו את האתרים המתחזים שמובילים להורדת תוכנה זדונית. כאשר מורידים את האפליקצייה, היא משתלטת על הטלפון הסלולרי ומאפשרת למפעיל לעקוב אחר המכשיר, ליטול את מיקומו, לבצע צילומים, הקלטות שמע, ולבצע באמצעותו שיחות, משלוח הודעות וכל פעולה אחרת שהמכשיר יודע לבצע" עוד הוסיף דולב כי "על פי סדרה של נתונים שנאספו, ניתן לראות כי החמאס תזמן את המתקפה כזרוע הסייבר של מתקפת הרקטות הנוכחית על ישראל".

דולב מזהיר כי מהרגע של האפליקציה הורדה לטלפון, אין דרך ידועה לנקות אותה "יש להוריד אפליקציות אך ורק מחנויות האפליקציות הרשמיות. לצערנו נראה כי אם התוכנה כבר הורדה, מחיקת האפליקציה לא תסייע ולא תסיר את התוכנה הזדונית מהמכשירים, והסלולרי ימשיך לשדר למפעיל את כלל נתוניו".

בנוסף, אותר קובץ תכונה זדונית היורד למחשבים והטלפונים הסלולריים בעת הורדת טופס הצטרפות מזויף לשירותי חברת סלקום TV. ההערכה היא שאת שני האתרים והקובץ אנשי החמאס הפיצו ברחבי הרשת כקישורים ברשתות החברתיות, הודעות מיילים ועוד.

צבע אדום תוכנת ריגול יישום אפליקציה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד