י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מחדל חמור ביותר

גנב מטוס והשתולל איתו באוויר, עד שהתרסק

זה קרה באחד משדות התעופה הגדולים והמפורסמים בארצות הברית. עובד השדה הצליח להמריא עם מטוס נוסעים - אותו גנב והתרסק במרחק כ-50 ק"מ משם 

גנב מטוס והשתולל איתו באוויר, עד שהתרסק
אלסקה איירליינס צילום: pixabay

עובד שדה התעופה של סיאטל בוושינגטון - ארה"ב, גנב מהשדה מטוס ריק מנוסעים והתרסק על אי במרחק עשרות קילומטרים ממנו.

על פי הדיווח ב-BBC, הרשויות מסרו כי האיש המריא ביום שישי בערב, השתולל באוויר, מה שאילץ את נמל התעופה הבינלאומי של סיאטל לסגור את המקום להמראות ולנחיתות.

על פי הדיווח שני מטוסי קרב מסוג F-15 רדפו אחרי המטוס, שהתנגש באי סמוך סאונד, הטייס ככל הנראה לא שרד.

ממשרדו של השריף המקומי נמסר, כי "זה לא היה אירוע טרור", וכי האיש היה עובד מקומי בגיל 29. "רוב הטרוריסטים לא עושים רוֹנְדֶּלִים מעל הים", הוסיף השריף.

המטוס השייך לחברת 'אלסקה אירליינס', היה בעל שני מנועים, 76 מקומות ישיבה והיה ריק מנוסעים, עדיין לא ברור מה הביא את העובד לגנוב את המטוס ולהשתולל באוויר, אך מסתבר כי האיש היה ככל הנראה מעורער בנפשו ובכל זאת הצליח לגנוב ולהמריא, המטוס התרסק כ-50 ק"מ משדה התעופה ממנו המריא.

ה-BBC מביא חלק מההקלטה בין מגדל הפיקוח לטייס, הטייס מדבר על כמות הדלק שיש לו, ואומר כי הוא יכול להנחית את המטוס בעצמו כי "הוא שיחק בכמה משחקי וידאו".

הטייס שואל את מגדל הפיקוח, "זה כנראה כלא לכל החיים, נכון?".

ממגדל הפיקוח נשמע הבקר עונה לטייס, "זה לא מה שמשנה עכשיו, אתה יכול להתחיל להסתובב לכיוון צד שמאל?".

בהמשך אומר הטייס למגדל הפיקוח, "יש הרבה אנשים שאכפת להם ממני, זה יאכזב אותם לשמוע שאני עשיתי את זה, אני רוצה להתנצל בפני כל אחד ואחד מהם, אני רק בחור שבור, יש לי כמה ברגים שהשתחררו, אני מניח שמעולם לא ידעתי את זה, עד עכשיו".

הסיפור הפך לנושא מרכזי ובולט בכלי התקשורת בארה"ב ואף בעולם, אשר תהו כיצד ניתן בכזו קלות לגנוב מטוס, על ידי אדם המסתובב במקום כה רגיש עם אישור שהייה ועם אמון הציבור בו.

גניבת מטוס אלסקה איירליינס סיאטל מחדל שדה תעופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד