י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לראשונה בהר יונה

רב ספרדי הוכתר בנצרת: הרב האשכנזי ביקש

לראשונה נחנך בית כנסת לקהילה הספרדית בהר יונה שבנצרת עילית, בשילוב הכתרת הגר"נ בן סניור לרב הקהילה. צפו בגלריה מהמעמד של הצלם יעקב כהן

רב ספרדי הוכתר בנצרת: הרב האשכנזי ביקש
הכתרת הגר"נ בן סניור בהר יונה צילום: יעקב כהן

בשכונת הר יונה ג' בנצרת עילית נערך לראשונה מעמד חנוכת בית הכנסת לקהילה הספרדית, בשילוב הכתרתו של הגאון רבי נתן בן סניור לרב הקהילה.

המעמד התקיים ביוזמת המועצה הדתית בראשות הרב מיכאל אילוז ונטלו בו חלק - חבר מועצת חכמי התורה הגר"ד יוסף, המרא דאתרא הגר"י הרצל, רב הקהילה האשכנזית הגרמ"י פישר, הגר"נ אופמן רב קהילת בעלזא בהר יונה, וכן אישי הציבור, ראש העיר רונן פלוט, המ"מ אלכס גדלקין, חברי הכנסת מיכאל מלכיאלי וינון אזולאי.

במעמד הוקרא מכתבו של נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה חכם שלום כהן, בו בירך את הרב הנבחר שיאריך ימים על ממלכתו ואת ציבור בני התורה, שיזכו לפרוח ולהרחיב את גבולות הקדושה ולקדש שם שמים.

הגר"נ בן סניור אמר בדבריו באירוע כי אנחנו מקיימים היום מצות לעשות מקדש "ושכנתי בתוכם" - שהקב"ה רוצה לשכון בתוכנו - וע"כ יש להכין מקום להשראת השכינה, וזה צריך להיות מקום של תורה וירא"ש, של קירוב לבבות ואחווה ורעות. הגר"נ אף הקריא את דברי הרמב"ן, שכותב שהמטרה בהקמת בתי הכנסת היא להודות לה' ולהתפלל אליו.

בדבריו תיאר את מה שהביאו לשמש כרב הקהילה ואמר כי רק לאחר שרב הקהילה האשכנזית הגרמ"י פישר הפציר בו לבוא ולכהן כרב הקהילה הספרדית, הסכים לקבל על עצמו את הנהגת הקהילה. בסיום דבריו נשא תפילה להקב"ה שיזכה להרבות כבוד שמים ולהנהיג את הקהילה על מי מנוחות ביושר ובצדק.

נצרת הר יונה הרב נתן בן סניור הכתרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד