י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

ריבלין פתח את שנת הלימודים בבני ברק ולמד עם הילדים את האלף בית

נשיא המדינה בחר לפתוח את שנת הלימודים בתלמוד תורה ובית ספר חרדיים ולא סתם, אלא בכאלה הממוקמים במרכז הרפואי 'מעייני הישועה' בבני ברק, בהם מתחנכים ומתחנכות ילדים וילדות המרותקים ומרותקות לטיפולים שונים ובמהלך אישפוזם הם משלימים את החומר הנלמד במוסד החינוכי. ריבלין: "זה דבר שהוא חשוב מאוד לאין ערוך אפילו מכל טיפול רפואי שמקבלים"

ריבלין פתח את שנת הלימודים בבני ברק ולמד עם הילדים את האלף בית
ריבלין וליצמן פותחים את שנת הלימודים בבני ברק צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

לרגל פתיחת שנת הלימודים בישיבות ובתלמודי התורה, ביקר נשיא המדינה ראובן ריבלין יחד עם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, בבית הספר ותלמוד התורה של המרכז הרפואי "מעייני הישועה" בבני ברק. בית הספר מלווה ילדים מאושפזים במהלך שהותם ומשלים להם חומר נדרש, בפרט בעת אשפוזים ארוכים. צוות המורים והמורות הינו צוות מקצועי אשר בידיו הכלים לתת לילדים מענה מקצועי ורגשי במהלך האשפוז. במהלך הביקור השתתף הנשיא בשיעור וברך את התלמידים.

הנשיא פגש בכיתת הלימוד ילדים המאושפזים בבית החולים וממשיכים את לימודיהם במהלך תקופת האשפוז. "כל מי שיכול ללמוד מגיע", הסביר מנהל בית החולים, פרופ' רביד והוסיף שהכיתה נמצאת במשחקייה ומשמשת גם ילדים שמגיעים לתקופות אשפוז קצרות בנות כמה ימים. הילדים סיפרו לנשיא שהם לומדים גמרא ומשניות. עדיאל שעולה לכיתה ד' סיפר שהוא לומד גמרא ו"שמח על התעסוקה במקום להשתעמם". המלמד הסביר שלמרות ההבדלים בין השנתונים, כל אחד מהילדים לומד על פי רמתו והנושא המשותף לכולם היום הוא ראש חודש אלול. צוות בית החולים הסביר שבמקביל לילדים נעזרות בהשלמת הלימודים גם הילדות המאושפזות בו. 

בהמשך פגש הנשיא גם את אברהם בן השלוש, המאושפז אף הוא בבית החולים ולומד בכיתה המיוחדת. אברהם סיפר לנשיא שהוא יודע את האל"ף-בי"ת, והקריא לו את האותיות מתוך הסידור. הנשיא שיבח אותו בהנאה גדולה ושאל האם שמע הבוקר תקיעת שופר, אברהם ציין בגאווה כי הוא יודע לתקוע בשופר בעצמו והדגים בעידודו של הנשיא. אברהם המשיך לשחק ואמר לנשיא: "אני הרופא של הבובה עכשיו", והנשיא ענה לו: "נהדר שילד נהנה גם מילדות, עם הזמן יגדל להיות תלמיד חכם". סגן השר ליצמן שאל את כלל הילדים האם שמעו תקיעת שופר הבוקר, ומשאלו ענו שכן, הנשיא ציין שגם בבית הכנסת בבית הנשיא נשמעת תקיעת שופר כל בוקר בחודש אלול.

עוד אמר הנשיא: "שגרת הלימודים היא דבר שגם קשור ברפואת הגוף והנפש, וביכולת של אדם לבוא ולומר לעצמו- אינני מנותק מהציבור, אני חלק ממנו, באתי לשעה להתאשפז ואני אתגבר על הבעיות הרפואיות שלי. גם כאן אני ממשיך את שגרת לימודיי ולא גורם לאיזשהו פיגור בהתקדמות שלי". הנשיא הדגיש: "זה דבר שהוא חשוב מאוד לאין ערוך אפילו מכל טיפול רפואי שמקבלים, כי פה הילדים מרגישים שהם חלק מהחברה, כשהם רק לשעה מתנתקים. ברוך גם משרד החינוך וברוכה היוזמה הרפואית וברוכים בתי החולים אשר השכילו לעשות זאת".

הנשיא איחל הצלחה לתלמידי תלמוד התורה והישיבות שהחלו היום את שנת הלימודים החדשה: "אנחנו חוזרים ללימודים מתוך ערגה ורצון. כי אנחנו יודעים שלימודים הם למעשה תעודת הזהות שלנו וגם הרישיון לצאת לחיים. אני מברך את כולכם שהשנה הזאת תהיה לא פחות מוצלחת מהשנים הקודמות ושבאמת תעשו חיל בלימודכם. נפגש ב"בין הזמנים" במיוחד ובחופש הגדול הבא בכלל. כולנו מאחלים לכם שנת לימודים פורייה, מעמיקה וטובה".

לאחר מכן סייר הנשיא בבניין לבריאות הנפש שבבית החולים, שהוא למעשה בית החולים הפסיכיאטרי הראשון בעולם שנבנה והותאם מראש למגזר החרדי. בבניין קומות אשפוז נפרדות לנשים, גברים ונוער ומאושפזים בו כמה עשרות גברים ונשים. במקום פועל גם מערך מרפאות מורחב המאפשר אשפוז יום. הנשיא שוחח עם ד"ר משה רוטשילד שהקים את בית החולים לפני 28 שנים, ועם פרופ' ישראל שטראוס מנהל המחלקה ושמע מהם על השינוי בתחום בריאות הנפש במגזר החרדי, "יישר כוח גדול לכם, זה שינוי תרבותי של ממש".

בסיום הסיור ביקש הנשיא לאחל יום הולדת שמח לסגן שר הבריאות ליצמן, שחגג בשבוע שעבר יום הולדת 70: "התברכנו כולנו בסגן שר, ילד בן שבעים שתזכה להוסיף ולעשות לרווחת כולנו".

ראובן רובי ריבלין יעקב ליצמן פתיחת שנת הלימודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד