י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
צביעות או בורות

לפיד עשה סלט בלשכת הגיוס: חסידות גור, הפלג והח"כים החרדים

לפיד ממשיך לרכב על גלי השנאה בדרכו לראשות הממשלה, הבוקר הוא השכים קום ונסע אל לשכת הגיוס, שם עמד ונשא נאום חוצב, בו ערבב בין חסידות גור, הפלג הירושלמי (אותם כינה "חצופים"), והח"כים החרדים, אותם כינה "סחטנים" • הוא קרא להעביר את החוק בתמיכת מפלגתו

לפיד הבוקר בלשכת הגיוס
לפיד הבוקר בלשכת הגיוס

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד קיים הבוקר (שני) מסיבת עיתונאים בכניסה ללשכת הגיוס תל השומר וקרא לנתניהו שלא "להיכנע" לחרדים ולהעביר את חוק הגיוס, לפיד הבטיח לתמוך בחוק.

אלא, שבאופן המעיד על בורות, הוא עירבב בין חסידות גור והמפלגות החרדיות ל'פלג הירושלמי'. ובעוד שהוא תקף את ליצמן ואת החרדים הוא התייחס להפגנות 'הפלג הירושלמי' כסיוע לדבריו נגד המפלגות החרדיות וכל זאת בכדי לקושש קולות נוספים בדרכו לראשות הממשלה.

לפיד פתח את דבריו ואמר, "באנו לבקו"ם ביום של מחזור גיוס אוגוסט כדי להגיד לראש הממשלה: מר נתניהו, בוא נעביר את חוק או בוא נלך לבחירות. אפשר להעביר את החוק הזה. יש לך את הקולות שלנו. הקולות של יש עתיד מובטחים לך כדי להעביר את החוק הזה. לא צריך שוב להיכנע לחרדים. אין שום סיבה עוד פעם להתבזות בפני ליצמן והאדמו"ר מגור. אפשר להעביר את החוק".

"זה חוק טוב. הוא יוביל לזה שהרבה יותר חרדים יתגייסו, הרבה יותר חרדים ייצאו לשוק העבודה. אנחנו נראה פה בבקו"ם באים צעירים חרדים יחד עם הילדים שלנו עם צו גיוס ביד. גם האימהות שלהם יבכו כשהאוטובוס יעזוב את הרחבה. זה חוק טוב וצריך להעביר אותו". קבע לפיד.

מדבריו של לפיד הבוקר בלשכת הגיוס

כאן עבר לפיד להכליל את כלל החרדים עם 'הפלג הירושלמי', "שמעתי את הצעקות בהפגנות של החרדים. הם צועקים שם "נמות ולא נתגייס". חצופים. מי שעלול למות זה לא המשתמטים. מי שעלול למות זה אלו שמתגייסים ליחידות הקרביות. הצעירים המדהימים האלה שעוברים פה על פנינו והולכים להתגייס לצה"ל", אמר.

יו"ר 'יש עתיד' המשיך להסית בשערי הבקו"ם ואמר, "מה נגיד להם? מה אני אגיד לבן שלי שהיה עכשיו שלוש שנים בקרבי? אם ראש הממשלה שוב ישחרר את החרדים בגלל סחטנות פוליטית, בגלל שהכל אצלו הישרדות פוליטית. מה נגיד להם ואיך נגיד להם?".

לסיום, הוא קרא, "את החוק הזה צריך להעביר ככתבו וכלשונו. אסור לשנות בו אות אחת. שר הביטחון התחייב על זה בקולו, שלא ישנו שום דבר בחוק וגם לא צריך. יש לך את הקולות של יש עתיד, להעביר את חוק הגיוס, מר נתניהו. בוא נעביר את חוק הגיוס או בוא נלך לבחירות". 

 

יאיר לפיד לשכת הגיוס חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד