ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
אבד חסיד מן הארץ

מקים התזמורת הראשונה והמלמד מבני ברק נפטר

מי שהקים את התזמורת הראשונה והיה למלמד מבוקש בעיר התורה והחסידות הלך לעולמו כתוצאה מדום לב, שנתיים לאחר הסתלקותו של הרבי מזלאטשוב זצ"ל בו היה דבוק בשנים האחרונות

רבי אברהם פישר ז"ל
רבי אברהם פישר ז"ל

ברוך דיין האמת: בבית חולים רמב"ם בחיפה נפטר הבוקר (שני) הרה"ח רבי אברהם הכהן פישר ז"ל, מדמויות ההוד בבני ברק לאחר שאושפז בימים האחרונים לאחר שלא חש בטוב, הבוקר הוא עבר דום לב והשיב את נשמתו ליוצרה והוא בן 83 בפטירתו.

המנוח ז"ל נולד בירושלים, בד' שבט תרצ"ה לאביו רבי מנחם פישר זצ"ל, מאנשי ירושלים הקדומה ולאמו מרת חנה ע"ה.

בבחרותו למד בישיבת דושינסקיא והיה מתלמידיו המובהקים של המהרי"ץ דושינסקיא זצ"ל  ובישיבת חכמי לובלין שם היה לתלמידו של פוסק הדור הגר"ש וואזנר זצ"ל. לאחר נישואיו התקרב לחסידות נדבורנה, שם דבק באדמו"ר בעל ה'דבר חיים' זצ"ל ובאדמו"רי החסידות אחריו.

בחסידות נדבורנה היתה לו חזקה לומר את 'שיר הייחוד' בליל יום הכיפורים וגם בשנים האחרונות הטריח עצמו להגיע למרות הקושי. 

היה ממקימי התזמורת החרדית הראשונה במגזר החרדי יחד עם מוסא ברלין ופסח קרישבסקי, ושימש כמנגן, היה מחברי תזמורת "החדוה" ההיסטורית של ברזסקי ודז'אלובסקי, כמו כן היה מנגן בקלרינט בתזמורת ההילולא במירון ובציון רבי יוחנן הסנדלר בל"ג בעומר. 

לצד היותו בעל מנגן, שימש כמלמד תינוקות של בית רבן בתלמודי התורה בבני ברק, תחילה ניהל את תלמוד תורה טשערנאביל, בהמשך חינך והעמיד תלמידים בת"תים הנבחרים, תשב"ר, אור זורח, ושערי תורה. ובעבר היה מלמד גם בקנדה אצל האחים רייכמן ובמקומות נוספים בעולם.

תלמידיו הוותיקים מגלים ל'בחדרי חרדים', כי רבים מהציורים המחולקים בת"תים על פרשיות השבוע, הם פרי יצירתו. ר' אברהם ז"ל ניחן בכישרון ציור נדיר וכבר לפני עשרות שנים צייר את הדמויות ומאורעות פרשיות השבוע בכדי להמחיש לצעירי הצאן את הנלמד.

בשנים האחרונות דבק באדמו"ר רבי מרדכי מאיר מזלאטשוב זצ"ל והיה ממתפללי בית המדרש של החסידות ברחוב הרב שך בבני ברק שם מסר שיעורים והקפיד שלא ידברו בשעת התפילה.

(בשמחה, עם הרה"צ אב"ד זלאטשוב) 

מכריו סיפרו ל'בחדרי חרדים', כי ר' אברהם אדם מיוחד במינו שצהלתו תמיד היתה בפנים, בעל חוש הומור נדיר, שתמיד עם מילה טובה ועם אוצר בלום של מעשיות, שימח אלוקים ואנשים.

עוד הם מספרים, כי המנוח ז"ל היה מקפיד על שפת היידיש והיה מדבר רק בשפה הזו. אחד ממכריו שלמד עמו בחברותא מספר: "הוא היה חברותא חביב מאוד אהבתי אותו כל כך. שיעמוד לזכותו החביבות והמתיקות, הוא היה מרים חתנים על הכתפיים בזמן החתונה ומשמח חתן וכלה בצורה מופלאה".

הותיר אחריו דור ישרים מבורך, עשרות נכדים ונינים ההולכים בדרך השם ובתורתו. בנו הוא הרה"ח ר' דוד צבי פישר מחשובי חסידי סערט ויז'ניץ בחיפה. חתנו הרה"ח ר' אפרים יחיאל רייכמן מבני ברק. 

מסע הלוויתו תצא בשעה 13:00 בצהריים מבית המדרש הגדול בקרית נדבורנה בב"ב. לאחמ"כ לבית חתנו הרב רייכמן ברח' סירקין. ובשעה 15:30 מבית הלוויות שמגר להר המנוחות בירושלים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

זלאטשוב פישר הלוויה ברוך דיין האמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד