י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המלחמה בשחיתות

בכיר במערך הכשרות וארבעה נוספים נעצרו

משטרת ישראל עצרה הבוקר בכיר במערך הכשרות של הרבנות הראשית לישראל ואיתו 4 נוספים, בחשד לביצוע עבירות הנוגעות לטוהר המידות ושחיתות ציבורית | הרבנות הראשית: "הרבנות סומכת על רשויות החוק ומקווה שיסיימו את החקירה בהקדם האפשרי"

בכיר במערך הכשרות וארבעה נוספים נעצרו
שוטרים מבצעים חיפוש בדירה צילום: דוברות המשטרה

במסגרת הלחימה התמידית של משטרת ישראל כנגד עבירות הנוגעות לטוהר המידות ושחיתות ציבורית, ונוכח ראיות אשר העלו חשדות לכאורה לביצוע עבירות מסוג זה לצד עבירות נוספות, פתחה הבוקר (שני) היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433 בחקירה גלויה.

בשעות הבוקר נעצרו 5 חשודים לחקירה באזהרה, ועוכבו 8 נוספים, בחשד למעורבות בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. בין העצורים, עובד ציבור במשרד הדתות, אשר הינו בכיר במערך הכשרות ברבנות הראשית לישראל. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

החקירה מנוהלת על ידי משטרת ישראל יחד עם משרד חקירות מכס ומע"מ תל אביב ויחידת יהלום ברשות המסים, בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון, ובליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לנוכח הראיות שהצטברו, המשטרה חושדת כי עובד הציבור הבכיר קיבל במספר רב של מקרים שוחד וטובות הנאה שוות כסף, בתמורה לקידום תועלתם של אחרים במסגרת תפקידו, וזאת בניגוד לחוק.

עם מעצר החשודים, נערכו חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם. בחלק מהבתים נתפס כסף בשווי מאות אלפי שקלים.

החשודים הובאו לחקירה בלהב 433, ובשעות הצהריים יובאו, ככל שיידרש מבחינה חקירתית, לדיון בעניינם בבית משפט השלום בראשון לציון.

"משטרת ישראל תמשיך לחקור ולחשוף עבירות שחיתות מסוג אלה, המעיבות על שגרת החיים התקינה של אזרחים נורמטיביים שומרי חוק וכן תמשיך לחתור להגיע לחקר האמת בכל מקום בו עולה חשד לשחיתות ציבורית הפוגעת בסדרי השלטון", נמסר מהמשטרה.

מהרבנות הראשית לישראל, נמסר כי "העניין מצוי בחקירת משטרה. מדובר בעובד מסור ומקצועי, הרבנות סומכת על רשויות החוק ומקווה שיסיימו את החקירה בהקדם האפשרי ומייחלת לחפותו המלאה של העובד".

שחיתות מעצרים עובד ציבור שוחד הלבנת הון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד