י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"אין פה הצגות"

כחלון נותן אור ירוק: "אפשר ללכת לבחירות"

מי שדווקא לא הכי מוחמא בסקרים, נותן את ברכת הדרך לבחירות מוקדמות. שר האוצר כחלון אומר הבוקר כי "ארבע שנים זו תקופה יפה - ואפשר ללכת לבחירות", זאת בעוד החרדים מחפשים את דרכם באולטימטום שהציב אתמול ראש הממשלה בדבר חוק הגיוס התקוע

כחלון נותן אור ירוק: "אפשר ללכת לבחירות"
יונתן זינדל פלאש 90

שר האוצר ויו"ר 'כולנו' משה כחלון מעריך כי לא יימצא פיתרון לחוק הגיוס והכנסת תתפזר בתחילת מושב החורף "ארבע שנים זו תקופה יפה - ואפשר ללכת לבחירות".

בראיון שהעניק היום (שני) לאולפן 'ynet', אמר כחלון כי "אני לא רואה איך מרבעים את המעגל הזה. ליצמן אומר 'אם לא תשנו אותו - אני פורש'. ליברמן אומר 'אם תשנו אותו - אני פורש'. אני מאמין לשניהם, לכן אני רואה שאנחנו מגיעים לתחילת המושב ומפזרים את הכנסת".

כחלון הוסיף, "אני חושב שמבחינה פוליטית אף אחד לא רוצה להגיע לבחירות בגלל חוק הגיוס, כולם מעדיפים לגלגל את תפוח האדמה הלוהט הזה לקדנציה הבאה. פוליטית, אני לא בעניין הזה, אני מחויב להסכמים הקואליציוניים. לי נוח, אני יודע על מה חתמתי ומה אני אאשר".

לדבריו, "אין פה הצגות. אני חושב שמה שאני אומר, יש לזה ביסוס. כרגע אנחנו בספטמבר, עוד מעט אנחנו מסיימים את השנה הרביעית - ויכול להיות שהגיע הזמן. הרי לכל דבר יש סוף. ארבע שנים זו תקופה יפה - ואפשר ללכת לבחירות".

מנגד, יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט התייחס למשבר הגיוס המחודש ועל האפשרות כי הדבר יוביל לפיזור הכנסת והליכה לבחירות מוקדמות ואמר כי, "אנחנו צריכים להחליט בממשלה אם אנחנו הולכים לבחירות. הגיוס הוא לא בעיה - הנוסחה כבר על השולחן". בנט הודה כי "פורמלית אין הסכמות, וצריך עוד לחץ מפה ומפה, אבל נדמה לי שכל מדינת ישראל מסכימה כבר, שצריך לגייס את החרדים בצורה מאוד הדרגתית, עם יעדים מתונים. אלו הם דברים פתירים, אם יש רצון טוב. כולם יודעים מה הפתרון".

פיזור הכנסת חוק הגיוס משה כחלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד