י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לבראנפען והלעקח

קמפיין צנוע: החסידות מגייסת רק 30 אלף שקל

בעוד החצרות הגדולות פתחו יצאו בקמפיין של מיליונים, אברך צעיר נכדו של הרבי משומרי אמונים מגייס בסך הכל 30 אלף שקלים ב-36 שעות

קמפיין צנוע: החסידות מגייסת רק 30 אלף שקל
שטרות כסף צילום: דוברות המשטרה

לקראת יום ההילולא השישי להסתלקותו של הרבי בעל ה'חוקי חיים' משומרי אמונים זצ"ל, יצא אחד הפלגים במגבית אינטרנטי בשיטת המצ'ינג, כשהמטרה היא לגייס בסך הכל 30,000 שקלים ב-36 שעות.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מי שעומד מאחורי הקמפיין, הוא הרב פנחס (פיני) גלדצהיילער, נכדו של הרבי בעל ההילולא, אברך צעיר לימים אך מלא מרץ ועשייה, שסבו אהב את קרבתו וסמך עליו בניהול ביתו.

כעת, לרגל יום ההילולא איוותה נפשו לקבל את פני העולים לציון הקדוש במרומי הר הזיתים כיאה וכנכון, ולשם כך הוא מגייס את הכספים לטובת נשמת סבו, שהיה אב רחום ואוזן קשבת ליהודים רבים באשר הם, והקרין בדמותו על מאות חסידים ואוהדים בארץ ובעולם.

בפרסומי הקמפיין נכתב, כי הוא נועד לכיסוי הוצאות ההילולא, הכוללות בין הייתר, את עלות אבטחת המקום, סבסוד האוטובוסים המסיעים את העולים לציון, את האוכל והשתייה, העלונים והמודעות.

מקורביו של גלדצהיילער, אמרו ל'בחדרי חרדים' כי "המגבית תעבוד בשיטת או הכל או כלום, באם בעזרת השם נצליח להגיע ליעד, נקבל את כל הסכום, כולל מצ'ינג ע"י מועצת בתי העלמין שתגדיל את סכום התקציב מול סכום הקמפיין עבור אישורי בטיחות וכדומה, אך באם לא יושג הסכום, הכסף לא ייגבה ולא נקבל את שניהם".

את המגבית מלווה הסלנג, "לרבי לא נותנים, מהרבי מקבלים".

יצוין, כי נכון לשעת פרסום הכתבה, שליש מהסכום כבר נאסף, לקראת ההילולא שתחל הלילה אור לה' באלול.

גלדצהיילער הצעיר סוחף סביבו בעיקר את צעירי שומרי אמונים - בחורים ואברכים בשנות ה-20 לחייהם, שלא מצאו את מקומם בין ארבעת האדמו"רים וגם כאלה ההולכים לאורו של אחד הבנים האדמו"רים. הוא מקיים מידי פעם קומזיצים ושבתות התאחדות גם מעבר לים.

כזכור, כפי שמדווח מעת לעת ב'בחדרי חרדים', הקמפיינים בשיטת המצ'ינג מדביקות את חצרות החסידים בזו אחר זו, לאור הצלחת השיטה. הראשונה היתה חסידות בעלזא שגייסה כ-8 מיליון שקלים, אחריה מרכז חסידי ויז'ניץ שגייסה סכום דומה, ובהמשך הצטרפו חצרות נוספות, כמו מודז'יץ, באיאן וסלונים. 

שומרי אמונים חוקי חיים הילולא מגבית קמפיין אינטרנטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד