י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הרב הדתי הפתיע

מי שלומד ב'בין הזמנים', שלא ילך לצבא

רבה של ירושלים בשיחה עם סגל מפקדי פלוגת חץ בחטיבת הצנחנים: "הפסוק "והיה מחניך קדוש" הולך גם על חיילות"

מי שלומד ב'בין הזמנים', שלא ילך לצבא
הרב אריה שטרן בשיחה לחיילים צילום: ארגון שח"ר

כחלק מהכנה ייעודית למפקדי הפלוגות החרדיות טרם קליטת מחזור גיוס נוסף לשורות הפלוגה, נפגשים המפקדים המיועדים יחד עם רבנים ואישי ציבור ומסיירים בריכוזים החרדים, על מנת להכיר את המגזר החרדי היטב.

במהלך ההכנה נפגשו סגל מפקדי פלוגת חץ בחטיבת הצנחנים עם רבה של העיר ירושלים וחבר מועצת הרבנות הראשית, הגאון הרב אריה שטרן, אשר הנחה אותם כיצד לנהוג עם החיילים אשר עליהם הם עומדים לפקד, וחיזקם בפועלם ובשמירת ארץ ישראל.

בתיעוד שהגיע ל'בחדרי חרדים' מדבריו, נראה הגר"א שטרן אומר כי "כשיש בני אדם שעתידם וגדולתם בתורה ברורה ויש בהם פוטנציאל גדול, יש לנו את הרצון והיכולת לומר להם שילכו כמה שפחות לצבא ואולי אפילו ימנעו מכך בכלל. אבל כשאדם הולך בבין הזמנים לג'בלאות במקום ללמוד, ומסתבר שעתידו יהיה פרנסה ועבודה ולא לשקוד על תלמודו, יכול ללכת לצבא במסלול שלו. יש מהסוג הזה ויש מהסוג הזה".

עוד הוסיף הגר"א שטרן ואמר, כי "הפסוק "והיה מחניך קדוש" הולך גם על חיילות, מלכתחילה הרבנות הראשית סוברת שגיוס בנות זה דבר לא טוב ולא נכון, אבל גם בדיעבד, כמובן שיש הבדלים בפעילות שלהן. אבל חיילי הפלוגה החרדית אשר אינם נתקלים בחיילים אחרים ובחיילות, זה בסדר גמור ואין שום בעיה".

הגר״א שטרן התייחס בנוסף לאווירה הדתית אשר שוררת בפלוגות השונות בצבא: "אני חושב שקיום מדינה יהודית בארץ ישראל זה מצווה, החיילים יודעים שיש קידוש, ושמירת שבת. זאת זכות עצומה שחיילים שאין להם זכות לפגוש אווירה של שמירת תורה ומצוות, פוגשים את זה בצבא כי באזרחות הם לא פוגשים את זה. לכן תמיד כדאי להסתכל על הכוס המלאה".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד