י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אף שדרעי עדיין נחקר

פרס תנחומים? נסגרה החקירה נגד ליאון

תיק החקירה נגד ליאון נסגר בהעדר אשמה - יום לאחר שזכה לנתוני תמיכה נמוכים למדי בסקר לקראת הבחירות לראשות העיר ירושלים. הוא נחשד שהעביר לדרעי כספים כשהיה אדם פרטי, דרך חברה שבין היתר הייתה בבעלותו, בתמורה לתמיכת דרעי לאחר מכן בליאון לרה"ע

פרס תנחומים? נסגרה החקירה נגד ליאון
אריה דרעי ומשה ליאון צילום: יעקב כהן

יום לאחר שהתבשר על נתוני סקר דעת קהל שליליים למדי כלפיו, הודיעה פרקליטות מיסוי וכלכלה למועמד לראשות עיריית ירושלים, משה ליאון, כי תיק החקירה בעניינו נסגר בהעדר אשמה.

במסגרת החקירה בעניינו של השר אריה דרעי, נחקר החשד כי ליאון העביר לדרעי כספים שלא כדין בשעה שדרעי עדיין לא נשא בתפקיד ציבורי, דרך חברה שבין היתר הייתה בבעלותו, בתמורה לתמיכת דרעי לאחר מכן בליאון לראשות עיריית ירושלים, בבחירות באוקטובר 2013. לאחר חקירת הנושא הועבר התיק לפרקליטות מהמשטרה, אשר הביעה דעתה כי לא הונחה תשתית ראייתית לביצוע עבירה פלילית מצד ליאון בנושא זה.

חומר החקירה העלה כי הכספים הועברו לכאורה מסיבות לגיטימיות, בטרם חזרתו של דרעי לחיים הציבוריים. בנוסף, החקירה העלתה שתמיכת דרעי בליאון נעשתה כחלק מתמיכה נרחבת למועמדותו מצד הסיעות החרדיות. לאור האמור, החליטה פרקליטות מיסוי וכלכלה לאמץ את המלצת המשטרה ולסגור את התיק כנגד משה ליאון בעילה של העדר אשמה.

בשולי הדברים ציינו בפרקליטות כי ההחלטה בעניין ליאון מתפרסמת עוד בטרם קבלת החלטה לגבי כלל החשודים בתיק, לאור מועמדותו לראשות העיר ירושלים בבחירות המוניציפליות הקרובות. "נסיבה זו הצדיקה באופן יוצא דופן החלטה מהירה ונפרדת בשעה שחומרי החקירה בעניינו הצביעו כבר בשלב זה כי דין התיק כנגדו להיסגר, הגם שהחקירה הכוללת בפרשה, בה נחשדו השר דרעי ומעורבים נוספים, טרם הסתיימה".

כזכור, ביום שני שעבר דיווחנו ב'בחדרי חרדים' כי לקראת הבחירות המוניציפליות, חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 הודיעו כי לא נמצאה תשתית לביצוע עבירה פלילית ועבירות מס נגד משה ליאון. ליאון עוכב לחקירה לפני כשנתיים, יחד עם עוד 14 חשודים בפרשה שנחקרת נגד שר הפנים אריה דרעי. בעבר התנהלה חקירה נוספת נגד ליאון, בהקשר פרשת השחיתות בישראל ביתנו. שבמהלך שנת 2016 נסגר התיק נגדו לאחר שהחשדות נגדו לא בוססו.

משה ליאון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד