י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עושה צחוק מהחוק

ליברמן: "זה קיבל הכשר מהרב יאיר לפיד"

שר הביטחון התראיין הבוקר בנושא משבר חוק הגיוס ולא שב על הצהרתו בעבר, כי לא יאפשר אף לא שינוי של אות בחוק שגיבש צה"ל, עם זאת הוא גלגל את הכדור לעבר השותפים חובשי המגבעות: "דרישות החרדים זה לא שינויים - זה תירוצים"

ליברמן: "זה קיבל הכשר מהרב יאיר לפיד"
ליברמן ולפיד צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לקראת פתרון חוק הגיוס? שר הביטחון סירב הבוקר לחזור על הצהרתו ש"לא ישנה אות או פסיק בחוק הגיוס".

בראיון שהעניק הבוקר (רביעי) שר הביטחון רב"ט אביגדור ליברמן לאפי טריגר בגל"צ, הוא אמר, "הבאתי הצעת חוק שזאת הצעה הכי טובה, אני לא חושב שלחרדים יש מה להרוויח, אני לא חושב שבממשלה הבאה הם יראו יותר טוב מזה, יש ממשלת ימין לאומית מתפקדת".

לגבי דרישות החרדים, סירב ליברמן לחזור על המסרים כי לא יאפשר שינויים בחוק ואמר כי "דרישות החרדים זה לא שינויים - זה תירוצים, החוק מייצג את הקונצנזוס. זה קיבל הכשר משני רבנים בכירים, גם מהרמטכ"ל הרב גדי איזנקוט וגם מהרב יאיר לפיד".

ליברמן סירב לענות, האם המשבר יביא להקדמת הבחירות ואמר, "כדאי להתעלות מעל כל השיקולים ולהעביר את חוק הגיוס -הכדור נמצא במגרש של האחרים".

כזכור, ביום ראשון דווח כי ראש הממשלה ביקש מסגן השר יעקב ליצמן, להביא תוך שבועיים את דרישותיו לתיקונים בחוק הגיוס ולא, יתאמו ראשי הסיעות הליכה מסודרת לפיזור הכנסת ובחירות מוקדמות.

מנגד השיב ליצמן, "אין לנו כל ענין בבחירות אך לא נוכל להתפשר בדבר המהותי והעקרוני של שמירת מעמד בני הישיבות שתורתם אומנותם", לדברי ליצמן, "ההצעות השונות יובאו לדיון בפני מועצת גדולי התורה שתכריע בעניין וכפי שיורו לנו כך נעשה".

במקביל, 'בחרדי חרדים' דיווח למחרת (שני) כי יו"ר וועדת הכספים גפני, נועד עם ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין והעלה בפניו את האפשרות לפעול להעברת חוק הגיוס חרף התנגדות אגודת ישראל וזאת בשיתוף עם סיעת ש"ס.

חוק הגיוס יאיר לפיד אביגדור ליברמן החרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד